Wydajność, skuteczność, moda, a czasem ekonomia – to tylko niektóre z argumentów, dzięki którym popularność lamp LED stale wzrasta. Technologia elektroluminescencyjna, dostępność wielu rozwiązań w zakresie komponentów elektronicznych, innowacyjne formy oraz parametry diod LED dają producentom możliwość wymyślania dla lamp LED kolejnych zastosowań oraz stałego powiększania wachlarza oferowanych produktów.
Kierowca chcący zamienić halogenowe żarówki H4 lub H7 oświetlenia głównego pojazdu na nowoczesne, diodowe oświetlenie może teraz wybrać retrofit NARVA Range Power LED.
W ofercie marki EinParts pojawiły się nowe referencje lampek LED do podświetlenia tablicy rejestracyjnej.
Firma M-Tech wprowadza do oferty lampy robocze LED z serii Performance zapewniające komfort podczas nocnych prac lub off-roadowych podróży.
Lata 90. XX w. to początek nowej ery w dziejach europejskiej motoryzacji. Upadek żelaznej kurtyny, stabilizacja sytuacji politycznej w wielu krajach oraz globalna, sukcesywna poprawa sytuacji ekonomicznej spowodowały, że międzynarodowe koncerny zaczęły wprowadzać na rynek rewolucyjne rozwiązania. Dziś większość technologii, które w tamtych czasach wydawały się czymś nieosiągalnym dla mas, jest dostępna w życiu codziennym.
Większość samochodów oferowanych dziś na rynku jest już wyposażona w oświetlenie wykonane w technologii LED. Coś, co jeszcze kilka lat temu było zarezerwowane dla samochodów luksusowych, dziś jest powszechnie stosowane. Ale konstruktorzy oświetlenia nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa.
Każdy pojazd mechaniczny, czy to motocykl, czy też samochód, składa się z wielu współpracujących ze sobą układów. Są to głównie elementy mechaniczne wspierane lub sterowane elektrycznie i elektronicznie. Wiadomo, że wraz ze stopniem zużycia niektóre elementy tych układów mogą ulegać awariom.
Na rynku pojawiła się nowa generacja LED-owych retrofitów marki Neolux. Do wyboru jest dziewięć różnych typów lamp o niezwykle wydajnej i trwałej konstrukcji, a przy tym – w przystępnej cenie.
Od teraz w Czechach możliwości legalnego stosowania lamp LED w reflektorach głównych są jeszcze większe. Ministerstwo Transportu Republiki Czeskiej zatwierdziło właśnie do użytku retrofity OSRAM Night Breaker LED w typie H4.
Powszechnie uważa się, że tradycyjne żarówki halogenowe to w motoryzacji już przeżytek. Choć nadal stanowią zdecydowaną większość w wyposażeniu nowych samochodów, nic tylko patrzeć jak zostaną na dobre wyparte przez źródła światła technologii LED.
Według statystyk w Niemczech co 2,5 minuty samochód zderza się z sarną, jeleniem lub dzikiem. W okresie, kiedy szybciej robi się ciemno, wzrasta prawdopodobieństwo wypadku, szczególnie na terenach zalesionych.
Producenci często ustalają wysokie ceny za części zamienne do głównych reflektorów LED. Im jednak starsze stają się pojazdy, tym większe jest zapotrzebowanie na komponenty, które są dostosowane do ich wartości rynkowej.
Retrofity LED zamiast tradycyjnych żarówek halogenowych H7 i H4. Niestety w Polsce ciągle czekamy jeszcze na dopuszczenie ich do stosowania w starszych samochodach.
Nazwa retrofit zyskuje coraz większą popularność wśród kierowców, pomimo, że jako źródło oświetlenia zewnętrznego nie ma jeszcze homologacji do użycia na drogach publicznych. A co z żarówkami ledowymi przeznaczonymi do wnętrza pojazdu?
Kwestie dostosowania oświetlenia i zachowania bezpieczeństwa podczas jazdy zawsze były ze sobą mocno powiązane. Obecnie pojawiające się na rynku inteligentne i autonomicznie aplikacje emitujące zarówno światło widzialne, jak niewidzialne zapewniają bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu