W ostatnich latach możemy zaobserwować w Polsce znaczący wzrost popularności szlifierek pneumatycznych wśród osób zajmujących się przygotowaniem powierzchni do lakierowani.
W dobie galopującej elektromobilności, paneli fotowoltaicznych i niezbyt szybkiej, ale postępującej przemiany energetycznej najwięksi gracze motoryzacji nie odwracają się od wodoru jako źródła energii elektrycznej.
Obecnie firmy dopracowują technologię spalania wodoru jako nowego systemu napędzającego. Jednym z takich przedsiębiorstw jest niemiecka grupa Deutz, która dzięki zastosowanym rozwiązaniom rozpoczyna produkcję silników nowej generacji.
Luksusowe crossovery Lexus NX i RX wyposażone są w napęd wszystkich kół, szczególnie przydatny w warunkach zimowych. Szczególnie ciekawie funkcję tę zrealizowano w wersjach tych aut o napędzie hybrydowym.
Od prostego napędu alternatora i pompy cieczy chłodzącej do paska typu Multi-V napędzającego cały osprzęt silnika – wszystko co potrzebujesz wiedzieć na temat tego skomplikowanego układu.
Wizja pojazdów zeroemisyjnych firmy ZF nie tylko wskazuje drogę do bezwypadkowej mobilnej przyszłości, lecz również do mobilności bez szkodliwej emisji spalin. O dynamiczny napęd dba elektryczny system napędu osi o mocy 150 kW. Cały system napędowy wraz ze zintegrowaną elektrotechniką znajduje się w zajmującym niewiele miejsca, innowacyjnym, modułowym systemie tylnej osi o nazwie mSTARS (modular Semi-Trailing Arm Rear Suspension).
Clarity Fuel Cell będzie pierwszym na świecie seryjnym sedanem na wodór, mieszczącym zarówno stos ogniw paliwowych, jak i układ napędowy pod maską, pod którą w tradycyjnych samochodach spalinowych mieści się silnik i skrzynia biegów.
Choć napęd na cztery koła wymyślono z myślą o pojazdach wojskowych, by ułatwić im poruszanie się w ekstremalnie trudnych warunkach drogowych, to jednak dziś można go spotkać w wielu cywilnych modelach. Rozwiązanie to jest niezwykle przydatne nie tylko zimową porą, gdy drogowcy nie zdążą odśnieżyć wszystkich dróg.
Trudno sobie wyobrazić, ile razy konstruktorzy McLarena Senny z klocków LEGO nadepnęli w nocy na leżący na podłodze element. O tym, że tak musiało się stać, świadczy chociażby fakt, że model był budowany przez 10-osobowe zespoły, które pracowały 24 godziny na dobę, na kilka zmian.
Od prawie dwudziestu lat Volkswagen stosuje sprzęgło Haldex do przeniesienia napędu na wszystkie koła. Rozwiązanie to jest alternatywą dla napędu Quattro, pozwalając na pełną regulację rozdziału siły napędowej za pośrednictwem sterownika elektronicznego, uwzględniając warunki jazdy, jak i współpracę z systemami ABS, ESP, ASR, EBV czy EDS.
Określenie zawartości tlenu w spalinach odbywa się za pomocą oddzielnego czujnika, który w wyniku reakcji chemicznych wysyła sygnał elektryczny, proporcjonalny do zawartości tlenu w spalinach (np. czujnik galwaniczny).
Volkswagen opracował wydajniejszy napęd dla swoich elektrycznych modeli.
Standox wspiera swoje warsztaty lakiernicze pomagając im w zdobywaniu nowych klientów. Marka specjalizująca się w branży lakierów renowacyjnych opracowała koncepcję marketingową o nazwie 1DayRepair.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu