Ceny OC w 2019 roku były stabilne – wynika z raportu rocznego Punkty analizującego ceny polis sprzedanych przez multiagencję. W ubiegłym roku kierowcy za obowiązkową polisę płacili średnio 664 zł.
Towarzystwa ubezpieczeniowe podnoszą stawki w ślad za rosnącymi kwotami wypłacanych odszkodowań. W sytuacji, w której kierowcy zapłacą teraz za ubezpieczenie OC i AC znacznie więcej niż rok wcześniej, kluczowe staje się utrzymanie wypracowanych zniżek. Pomogą w tym wideorejestratory Philips.
Na rynku znowu będzie się toczyła wojna cenowa, a to wpłynie na pogorszenie wyników spółek.
Rowerzystów na polskich drogach nie brakuje, jednak polisy OC dla nich są na rynku rzadkością, gdyż nie są one obowiązkowe. Wkrótce może się to zmienić.
Tylko 16,8% ze wszystkich właścicieli BMW deklarowało spowodowanie przynajmniej jednej kolizji w całej historii posiadania OC. W III kwartale br. to najniższy wynik wśród kierowców najpopularniejszych marek. Mimo to im ubezpieczyciele proponowali najdroższe polisy (średnio 887 zł).
Pojawienie się na rynku polis OC z usługą bezpośredniej likwidacji szkody spowodowało wzrost cen polis przeciętnie o 15 proc. – wynika z obserwacji CUK Ubezpieczenia.
W ubiegłym roku nieubezpieczeni i nieznani sprawcy byli odpowiedzialni za ponad 6 tys. wypadków.
Mniejsi gracze na rynku już teraz na nich tracą, a sytuacja może się tylko pogorszyć.
Samochód sprowadzony z zagranicy, aby mógł się poruszać po polskich drogach zgodnie z prawem, musi posiadać legalne tablice rejestracyjne. Co rozumiemy poprzez legalne tablice? Są to tablice zjazdowe wydawane przykładowo na terenie Niemiec. Koszt wydania takich tablic wynosi około 70 Euro za pozwolenie 5- dniowe, lub 200 Euro za 15- dniowe. Charakteryzuje je żółty lub czerwony pasek z wybitą datą ważności.
Średnia cena OC wyniosła w I półroczu 2019 roku 687 zł i była o 7,2% niższa niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Obniżki dotyczą wszystkich kierowców, jednak wciąż dla niektórych z nich stawki za obowiązkowe ubezpieczenie są wysokie.
Umowa obowiązkowego OC – kiedy nie przedłuży się automatycznie? Zgodnie z art. 23 ust.1 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych każdy, kto posiada pojazd mechaniczny, jest zobowiązany do zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdu.
Poszkodowani w wyniku zdarzeń komunikacyjnych zostaną wyłączeni spod konsumenckiej ochrony UOKiK – to efekt uchwały Sądu Najwyższego. Zdaniem Urzędu, również oni powinni mieć zapewnioną ochronę konsumencką.
Jeżeli właściciel auta prowadzi bezpiecznie, może otrzymać tańszą stawkę OC. Informacje o stylu jazdy nie będą jednak deklarowane przez kierowcę, a zbierane przez specjalne systemy telemetryczne i analizowane przez odpowiednie aplikacje. Telemetria znajduje coraz powszechniejsze zastosowanie w transporcie i w branży ubezpieczeń.
W związku z rosnącymi odszkodowaniami za wypadki spowodowane przez nieubezpieczone pojazdy, Parlament Europejski chce zwiększenia kontroli obowiązkowych polis OC. Oznacza to, że również polskie auta w czasie podróży za granicą będą mogły być kontrolowane, a za brak tego ubezpieczenia – kierowcom grożą sankcje znacznie wyższe niż w Polsce. Ich pojazd będzie mógł być nawet skonfiskowany.
Najczęstszą przyczyną braku OC jest wygaśnięcie polisy poprzedniego właściciela po zakupie używanego auta - wynika z najnowszego raportu Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Polisa zbywcy pojazdu nie przedłuża się bowiem automatycznie na kolejny rok i jest ważna tylko do końca okresu, na który została zawarta.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu