PISKP ogłasza kolejny strajk. 29 września 2023 roku w Warszawie odbędzie się protest diagnostów.
W dniach 23–24 maja odbyła się w Ustce XIV Konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów – 2018” zorganizowana przez Polską Izbę Stacji Kontroli Pojazdów. Spotkanie było kolejną okazją do dyskusji nad stanem systemu badań technicznych w Polsce, w okresie implementowania do polskiego prawa europejskiej dyrektywy 2014/45/UE.
W dniach 24–26 maja br. odbędzie się XIII ogólnopolska konferencja szkoleniowa „Stacje Kontroli Pojazdów – 2017”. Hasłem przewodnim tegorocznej konferencji będą „Nowe regulacje – co się zmienia”.
W tym roku Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów organizuje konferencję w hotelu Mercure Kasprowy Zakopane.
Ceny okresowych przeglądów samochodów nie zmieniły się od 17 lat. W obronie Stacji Kontroli Pojazdów stanął Rzecznik Praw Obywatelskich. Czy utrzymywanie tych samych stawek jest zgodne z konstytucją?
Inspektorzy Najwyższej Izby Kontroli przyjrzeli się dokładnie funkcjonowaniu systemu badań technicznych. Wyniki są zatrważające. Nawet 7 milionów aut może nie posiadać ważnego przeglądu technicznego. O tym, jakie może nieść to za sobą niebezpieczeństwo, nie trzeba chyba nikogo przekonywać.
Znany jest termin organizowanej przez PISKP XIII konferencji szkoleniowej „Stacje Kontroli Pojazdów – 2017”. Tegoroczną edycję zaplanowano w terminie 24–26 maja pod hasłem Nowe regulacje – co się zmienia.
UNIMETAL jako partner Konferencji Szkoleniowej PISKP zaprezentował nowoczesne i praktyczne rozwiązania usprawniające pracę stacji kontroli pojazdów.
Firma CARTEC K.Wiśniewski, B.Nowak Sp. jawna oferuje kompleksowe wyposażenie stacji kontroli pojazdów oraz wyposażenie warsztatowe.
Już od ponad 19 lat ceny badań technicznych pozostają na niezmienionym poziomie. Z pewnością cieszy to właścicieli pojazdów samochodowych, jednocześnie jednak oznacza poważne problemy dla podmiotów, które prowadzą stacje kontroli pojazdów (SKP).
Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i bazy informacji kredytowych BIK wynika, że przeterminowane zobowiązania stacji kontroli pojazdów, na koniec września 2022 roku, wynosiły już 67,8 mln zł wobec 25 mln zł jeszcze przed rokiem. To wzrost o niemal 170%.
Przepisy dotyczące wykonywania przeglądów samochodowych mają ulec zmianie. Wynika to z konieczności dostosowania polskich zapisów do unijnej dyrektywy, związanej z określaniem stanu technicznego pojazdów.
Zmiany dotyczące badań technicznych pojazdów mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Bardzo dużo mówi się również o złym stanie technicznym pojazdów jako jednej z istotnych przyczyn wypadków drogowych w kraju. Ale tego faktu nie potwierdzają statystyki policyjne dotyczące zdarzeń drogowych.
Właściciele stacji kontroli pojazdów od lat postulują o zmianę przepisów, w tym przede wszystkim o modyfikację cenników badań technicznych, które już prawie 18 lat pozostają na tym samym poziomie. Nie dziwi więc, że w obecnej sytuacji rosnących kosztów praktycznie wszystkiego podmioty prowadzące SKP stoją przed poważnymi wyzwaniami związanymi nawet z utrzymaniem się na rynku.
Wiceprezes zarządu mgr inż. Artur Sałata, reprezentujący Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział w Krośnie, wystosował pismo do posłów na Sejm, dotyczące archaicznych opłat za badania techniczne pojazdów i niesprawiedliwych kar dla diagnostów samochodowych.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu