Triggo, polska spółka pracująca nad chronionym globalnymi patentami miejskim pojazdem elektrycznym, przeznaczonym dla usług współdzielonego transportu car sharing i robo taxi, rozpoczęła testy drogowe swojego pojazdu. Został on objęty ochroną ubezpieczeniową i uzyskał dopuszczenie do ruchu. W ciągu najbliższych miesięcy firma ukończy pierwszą serię pilotażową złożoną z 9 pojazdów, a w 2020 roku planuje rozpocząć produkcję I serii komercyjnej.
5 marca na targach motoryzacyjnych Geneva International Motor Show 2020 zadebiutuje polski samochód elektryczny Triggo. To pierwszy w historii tych prestiżowych targów pojazd zaprojektowany i zbudowany w całości w Polsce. Dzięki zmiennej geometrii podwozia, Triggo jako jedyny samochód na świecie pokonuje korki i parkuje ze swobodą jednośladu. Produkcja auta rozpocznie się w 2021 roku.
Rozwój branży e-mobility w naszym kraju nabiera rozpędu. I Targi Elektromobilności zgromadziły licznych producentów, projektantów oraz konstruktorów pojazdów elektrycznych.
16 listopada w Ptak Warsaw Expo miejsce miały dwie imprezy motoryzacyjne. Pierwsza z nich to 4. edycja Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych Warsaw Motor Show, a druga – Automotive Parts Expo.
Czwarta edycja „Lidera Elektromobilności” rozstrzygnięta. Firma doradcza PwC oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) wybrały cztery podmioty, które na przestrzeni ostatniego roku szczególnie zaangażowane były w rozwój zeroemisyjnej mobilności i transportu.
Spółka ElectroMobility Poland, która odpowiada za realizację projektu polskiego samochodu elektrycznego, zamierza ogłosić w listopadzie konkurs na prototyp takiego pojazdu. Niszą na tym rynku, którą mogą zagospodarować polscy producenci, są małe, miejskie elektryki.
Już za niecały miesiąc, 9 września br., rusza Kongres Nowej Mobilności, pierwszy tego typu dwudniowy warsztat dla przedstawicieli samorządów, administracji i branży elektromobilności w Polsce. Przedstawiamy kluczowe punkty programu KNM 2019.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu