8-9 listopada w Warszawie odbył się XII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który zgromadził kilkaset osób bezpośrednio związanych z polskim rynkiem motoryzacyjnym. Tegoroczny kongres podzielony był na wiele sesji tematycznych. Jedna z sesji, przygotowana przez Organizację Pracodawców Motoryzacyjnych MOVEO, dotyczyła przyszłości, jaka rysuje się przed warsztatami niezależnymi.
Ekonomiczne wykorzystanie zasobów, efektywne projektowanie procesów i ukierunkowanie na długoterminowy sukces są decydującymi czynnikami gwarantującymi stabilność działalności.
Firma Moto Data specjalizująca się w badaniach rynku motoryzacyjnego w Polsce i innych krajach Europy Centralnej i Wschodniej przeprowadziła w kwietniu 2020 roku badanie warsztatów samochodowych dotkniętych wpływem pandemii COVID-19. Badania w postaci bezpośrednich wywiadów przeprowadzone zostały z osobami decyzyjnymi w warsztatach samochodowych, od 14 do 22 kwietnia 2020. Próba warsztatów uwzględniała park samochodowy w regionach GUS oraz rozkład próby według przynależności warsztatu do sieci.
Przemysł motoryzacyjny stawia na innowacyjne zarządzanie.
Automatyzacja i cyfryzacja procesów, wykorzystanie sztucznej inteligencji czy innych zaawansowanych rozwiązań są obecnie motorem napędowym rozwoju wielu różnych branż.
Aż 96% właścicieli warsztatów motoryzacyjnych obawia się, że w najbliższych latach zabraknie w nich mechaników do serwisowania pojazdów. Ponad trzy czwarte z nich już teraz odczuwa brak wykwalifikowanych specjalistów.
W dobie kryzysu, spowodowanego epidemią COVID-19, wielu przedsiębiorców poszukuje rozwiązań, które będą odpowiednim wsparciem dla prowadzonej przez nich działalności, by uchronić się przed negatywnymi skutkami pandemii. Santander Bank Polska we współpracy z Grant Thornton oraz Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu podczas darmowych webinarów podpowiadają, jak sobie radzić z takimi wyzwaniami.
Sytuacja epidemii COViD-19 wprowadziła w wielu warsztatach konieczność radykalnych zmian. W pierwszej fazie były one związane z zapewnieniem maksymalnego bezpieczeństwa klientów i pracowników. Obecnie głównym wyzwaniem staje się drastyczny spadek zleceń.
Zasięg pojazdów elektrycznych zależy od wydajności zastosowanych akumulatorów trakcyjnych. Duże znaczenie dla ich sprawności i żywotności ma temperatura pracy poszczególnych ogniw.
W którą stronę pójdzie rozwój niezależnych warsztatów? Odpowiada Robert Dzierżanowski, kierownik ds. rozwoju koncepcji serwisowych Robert Bosch.
Zmiany w strukturze właścicielskiej AD Polska mają szczególne znaczenie dla warsztatów działających pod szyldami AD Serwis i Auto Primo. Zastępuje je nowa, międzynarodowa sieć Partner Elit.
Niezależny instytut Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) to amerykański odpowiednik Euro NCAP, który sprawdza bezpieczeństwo samochodów na bazie rygorystycznych kryteriów.
Zarówno w obszarze produkcji, jak i postprodukcji, obsługi sprzedażowej i posprzedażowej samochodów czy części zamiennych od kilku lat notowane są rekordowe obroty usług naprawczych w niezależnych warsztatach samochodowych. Sieć MaXserwis pod parasolem Auto Partner S.A. w ciągu roku ponad dwukrotnie zwiększyła liczbę warsztatów niezależnych.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu