W grudniu 2015 roku koncern Volkswagen przedstawił Federalnemu Urzędowi ds. Ruchu Drogowego (KBA) konkretne działania techniczne jakie zamierza przeprowadzić w silnikach EA189, których dotyczy sprawa emisji tlenków azotu (NOx).
Volkswagen podaje, że nakłady na inwestycje rzeczowe planowane na przyszły rok mogą wynieść maksymalnie 12 miliardów euro. W poprzednich okresach planowana wartość wynosiła 13 miliardów euro rocznie.
Prawnicy oceniają, że może się pojawić kilkadziesiąt, a nawet kilkaset roszczeń przeciwko różnym podmiotów w naszym kraju.
Urzędy w całym kraju otrzymują informacje o wycofaniu przez importera marki SEAT oświadczenia o zgodności pojazdów z homologacją typu WE dla blisko 2500 samochodów sprzedanych w Polsce w latach 2009–2012. Oznacza to, że osoby, które zakupiły taki samochód mogą mieć kłopoty ze sprzedażą oraz dalszym użytkowaniem swoich pojazdów. Ma to związek z tak zwaną aferą Volkswagena.
Osobom, które kupiły samochód marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi lub Porsche z rocznika 2008-2015 z silnikiem Diesla, został zaledwie tydzień na przystąpienie do pozwu zbiorowego przeciwko niemieckiemu koncernowi. Do tej pory do akcji StopVW zgłosiło się ponad 6 tysięcy osób. Podobne pozwy są składane w innych krajach.
W Sądzie Okręgowym w Warszawie został złożony pierwszy w Polsce pozew zbiorowy przeciwko firmie Volkswagen AG. Sprawa ma związek z tzw. aferą Volkswagena.
Wydawało się, iż tzw. afera Dieselgate, przynajmniej w Europie, dobiega końca. Volkswagen przedstawił plan naprawczy, który został zaaprobowany i rozpoczęły się pierwsze akcje serwisowe...
Rozmowy Brukseli z Volkswagenem nie zakończyły się pomyślnie dla posiadaczy aut niemieckiego koncernu.
Na początku listopada instytucja „Niemiecka Pomoc Środowisku” (Deutsche Umwelthilfe – DUH) przedstawiła raport wskazujący osiem nieznanych wcześniej urządzeń fałszujących emisję spalin w Mercedesie Klasy E, spełniającym normy emisji Euro 6.
16 stycznia przed Sądem Rejonowym Gdańsk-Północ w Gdańsku odbyła się pierwsza rozprawa przeciwko sprzedawcy wadliwego samochodu Skoda w tak zwanej aferze dieselgate. Pozywający to osoba indywidualna, wspierana przez stowarzyszenie StopVW. Jest to pierwszy taki proces w Polsce.
Europejscy klienci, w tym Polacy, poszkodowani w aferze Volkswagena, powinni mieć powody do zadowolenia. Sądy w kolejnych krajach wydają wyroki przyznające odszkodowania klientom, posiadającym samochody koncernu z wadliwymi silnikami. Coraż bliższy wydaje się być również moment ukarania Volkswagena w Polsce.
Aż 15 tysięcy osób zwiedziło w zeszłym roku zakłady Volkswagena w Poznaniu i Wrześni.
Na co najmniej dwa tygodnie wstrzymana została produkcja we wszystkich sześciu zakładach produkcyjnych Nissana na rynku japońskim. Powodem są możliwe nieprawidłowości w niektórych modelach, będące następstwem wykonywania końcowych kontroli przez nieuprawnione do tego osoby.
Pod wpływem krytyki marka luksusowych samochodów Porsche postanowiła nieznacznie zmienić swoją reklamę. Pierwotnie z klipu poświęconego modelowi 911 usunięto figurę Jezusa.
Pod skrótem DCC, Grupa Volkswagen oferuje adaptacyjny system zawieszenia. Firma BILSTEIN wprowadza właśnie nie tylko zamienniki dla tych amortyzatorów, ale też i zestawy pozwalające na dalsze modyfikacje.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu