Podczas gdy świat przygotowuje się na wprowadzenie pierwszej generacji w pełni autonomicznych pojazdów, DENSO zaprojektowało na nowo swój system EPS.
Volvo Trucks opracowało nowy, automatycznie kierowany samochód ciężarowy, który może znacząco zwiększyć produktywność brazylijskich plantatorów trzciny cukrowej.
Hyundai Motor Company zdobył swoje pierwsze w historii wyróżnienie w kategorii „Luminary” w konkursie Red Dot Award: Design Concept 2022, za koncepcję autonomicznej mobilności wodorowej Trailer Drone, czyli systemu komercyjnego transportu drogowego.
Ciężarówka przemieszcza się bez kierowcy. Obrazy z kamer, umieszczonych na pojeździe, analizuje sieć neuronowa. Jeszcze do niedawna byłby to fragment scenariusza filmu science fiction. Obecnie jest to rzeczywistość, którą tworzą firmy informatyczne działające w branży automotive. Jedną z nich jest GlobalLogic Polska.
Spółka Stellantis oficjalnie ogłosiła sfinalizowanie przejęcia aiMotive, czyli wiodącego producenta oprogramowania do autonomicznej jazdy i zaawansowanych systemów sztucznej inteligencji.
Rozwój jazdy autonomicznej zmienia krajobraz technologii transportu w sposób tak dynamiczny, że jest porównywany do przełomowych zmian na „Dzikim Zachodzie”.
Pojawienie się na rynku pojazdów elektrycznych i autonomicznych ma przełożenie nie tylko na sektor automotive, lecz także na branżę oponiarską. Coraz bardziej zaawansowane technologicznie samochody wymuszają wprowadzanie kolejnych przełomowych rozwiązań. Już w tej chwili opony nowej generacji są w stanie wydłużyć zasięgi samochodów elektrycznych o blisko 20%, zredukować hałas czy zapewnić szczelność opony po jej uszkodzeniu. Za kilka lat na rynku pojawią się takie, które będą się komunikować z pojazdem i informować np. o zagrożeniu na drodze.
Audi zdobywa uznanie jury dzięki 84 udoskonaleniom wprowadzonym w ocenianym okresie. Prezes zarządu Audi AG, Rupert Stadler mówi: „Nagroda pokazuje, że ‘przewaga dzięki technice’ działa z korzyścią dla klientów”.
16 kwietnia br. w Szczecinie odbyła się trzecia edycja konferencji „IT in Automotive”, która przyciągnęła ponad 200 uczestników, prelegentów oraz przedstawicieli branży. Tematem przewodnim tegorocznego spotkania było hasło „The Future of Mobility”.
Od odpowiednich ram prawnych, przez kwestie etyczne, aż po odpowiedzialność cyfrową: badanie „SocAIty” 2021 przeprowadzone w ramach inicjatywy &Audi Initiative analizuje szeroko pojęty społeczny wymiar jazdy autonomicznej. Czołowi eksperci z Europy, USA i Azji wypowiadają się na ten temat z różnych perspektyw, inicjując w ten sposób dyskusję na temat mobilności przyszłości.
Opona przyszłości ma mieć kulisty kształt, móc poruszać się we wszystkich kierunkach, a przy tym być autonomiczna i bezpieczna. Twórcy stawiają na bezobsługową jazdę, bazując na elektrycznej wielokierunkowej platformie.
TomTom RoadCheck pozwala producentom samochodów decydować o tym, w jakich miejscach aktywacja funkcji automatycznej jazdy pojazdów będzie bezpieczna dla kierowców.
Zautomatyzowana i autonomiczna jazda to ważne technologie, które w przyszłości pomogą uczynić ruch drogowy bezpieczniejszym, wydajniejszym i wygodniejszym. W zależności od zastosowania, rynek wymaga różnych rozwiązań.
W jaki sposób będą działać nowoczesne stacje paliw?
Ford został uznany za „Najbardziej innowacyjną markę o dużym wolumenie sprzedaży 2023” w corocznym konkursie AutomotiveINNOVATIONS, zdobywając najwyższe wyróżnienia w kategoriach „Autonomiczna jazda i systemy ADAS” oraz „Usługi oparte na komunikacji sieciowej” w grupie marek o dużym wolumenie sprzedaży.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu