Naukowcy z Toyota Research Institute of North America (TRINA) oraz University of Houston opracowali nową katodę i nowy elektrolit do baterii magnezowych. Wyniki prac zostały opublikowane w czasopiśmie naukowym Nature Energy.
Hitachi, Mitsubishi Motors i Engie badają jak korzystać z samochodowych baterii elektrycznych jako źródła przechowywania baterii w budynkach biurowych. Projekt uruchomiono w Holandii w celu wspierania rozwoju neutralnych energetycznie budynków biurowych.
Rozpoczął działalność prawdopodobnie pierwszy w Europie magazyn energii, wykorzystujący baterie autobusów elektrycznych. Baterie pochodzące z autobusów elektrycznych Volvo kursujących na linii 55 w Göteborgu w Szwecji otrzymają „drugie życie” i posłużą do magazynowania energii słonecznej.
StoreDot twierdzi, że jego baterie krzemowe umożliwią stosowanie mniejszych akumulatorów o zdolności ekspresowego ładowania, co zwiększy dostępność pojazdów elektrycznych.
Wysoki poziom recyklingu akumulatorów w naszym kraju może cieszyć. Oznacza to, że zarówno pod względem technologicznym, jak i organizacyjnym system zagospodarowania zużytych baterii samochodowych funkcjonuje prawidłowo.
Jednym z problemów rozwoju elektromobilności są baterie litowo-jonowe. Nieodporne na działania temperatury, są nawet o 25% mniej wydajne przy temperaturze poniżej zera. Amerykańscy naukowcy opracowali nowy typ baterii, które mogą się same nagrzewać, a więc nie tracą właściwości w trudnych warunkach.
Akumulatory litowo-jonowe stanowią dziś podstawowe źródło zasilania nie tylko telefonów komórkowych, ale także samochodów elektrycznych. I wydaje się, że mimo 30-letniej historii nadal mają przemysłowi wiele do zaoferowania.
Volvo Buses daje drugie życie bateriom z autobusów elektrycznych. W ramach współpracy ze Stena Property i BatteryLoop – spółką zależną Stena Recycling, baterie są wykorzystywane do magazynowania energii z OZE dla kompleksu mieszkaniowego Fyrklövern w Göteborgu. Projekt to kolejny krok w rozwoju gospodarki o obiegu zamkniętym w elektromobilności. To już druga, podobna inicjatywa Volvo Buses.
Toyota dąży do redukcji emisji CO2 i chce wprowadzić 30 nowych samochodów z napędem elektrycznym w ciągu najbliższych siedmiu lat.
Toyota zbudowała działający prototyp baterii litowo-jonowej ze stałym elektrolitem.
Toyota C-HR drugiej generacji będzie produkowana w Toyota Motor Manufacturing Turkey w miejscowości Sakarya. TMMT jako pierwszy zakład produkcyjny w sieci fabryk Toyota Motor Europe otrzymuje zadanie produkcji pojazdów hybrydowych typu plug-in oraz baterii.
Naukowcy z Toyota Research Institute North America (TRINA) oraz Uniwersytetu Monash w Australii opracowali nowe elektrolity, które można zastosować w bateriach różnych typów. Zwiększą one pojemność i bezpieczeństwo nowoczesnych baterii, co przełoży się na większą funkcjonalność samochodów elektrycznych i urządzeń mobilnych.
PZL Sędziszów, producent baterii Battery Guru, objaśnia, jakie technologie stosuje się w produkcji baterii litowo-jonowych.
Leadec przygotowuje się do dwóch przełomowych kontraktów w dziedzinie elektromobilności. Od marca 2020 r. Leadec przejął produkcyjne utrzymanie ruchu zakładu produkującego baterie w niemieckim Kamenz. Dodatkowo ta specjalizująca się w usługach przemysłowych firma, wygrała kontrakt na całkowite produkcyjne utrzymanie ruchu linii montażowych w zakładzie w Jaworze w Polsce. Oba zamówienia zostały udzielone jednocześnie.
Polska spółka Impact Clean Power Technology przygotowuje się do budowy fabryki baterii GigafactoryX w Pruszkowie. Widzimy już wizualizację projektu. Plany jednak nieco się zmieniły. Oto nowe wieści w sprawie Gigafactory X w Pruszkowie.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu