Konsolidacja, automatyzacja, wyzwania związane z normami ekologicznymi… Branża automotive w awangardzie zmian. Jak za nimi nadążyć? Dlaczego szefowie muszą zmienić sposób myślenia o zarządzaniu personelem?
Jaki był mijający rok z perspektywy całej branży motoryzacyjnej i jej poszczególnych sektorów? Co było motorem napędowym zmian w 2023 r.?
Edwin Osiecki, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w DHL Express Polska, na temat branży automotive oraz przedsiębiorstw logistycznych.
Świat motoryzacji to ciągły rozwój nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań. Dlatego tak ważna jest inwestycja w młode talenty z nowym, rewolucyjnym spojrzeniem na automotive.
W czerwcu br. ruszyła budowa fabryki Mercedesa w Jaworznie na Dolnym Śląsku. Wraz z budową wystartowała rekrutacja pracowników. Do pracy w tej fabryce potrzebnych jest kilkaset osób.
Data is the new black – rozwój sektora automotive również opiera się na liczbach.
Nastroje w gospodarce są bardzo dobre, nie tylko w Polsce. Skłania to firmy do podejmowania działań, które pozwolą im zyskać lepszą pozycję rynkową. Zwiększenie produktywności, zagraniczna ekspansja czy redukcja kosztów to cele, które łatwiej osiągnąć ze wsparciem nowych technologii. Dlatego część z nich rezygnuje ze starych stacjonarnych rozwiązań IT na rzecz nowoczesnych systemów w chmurze obliczeniowej.
Kryzys wywołany pandemią COVID-19 spowodował szereg komplikacji w funkcjonowaniu wielu kluczowych gałęzi gospodarki – poważne skutki obecnej sytuacji odczuwa także sektor motoryzacyjny.
Unikanie bezpośrednich kontaktów, a w razie ich potrzeby zachowanie dystansu społecznego to oprócz konieczności zasłaniania ust i nosa - podstawowe zalecenia dotyczące naszego zachowania się w czasie pandemii. Dla wielu branż może to jednak oznaczać potencjalne problemy związane z obsługą klientów. Z pomocą przychodzą tu producenci oprogramowania oferujący różne rozwiązania, dzięki którym działalność biznesowa może być kontynuowana przy zachowaniu jednak o wiele wyższego poziomu bezpieczeństwa – zarówno pracowników, jak i obsługiwanych klientów.
Tematem ostatniego posiedzenia Rady ds. Przedsiębiorczości, które odbyło się w pałacu prezydenckim była motoryzacja. Szefowie motoryzacyjnych organizacji branżowych omówili sytuację branży w czasach koronawirusa i przedstawili postulaty, które poprawiłyby sytuację firm z sektora automotive.
Jak wynika z badania KPMG i Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych”, ponad 70% przedstawicieli producentów i dystrybutorów spodziewa się pogorszenia sytuacji w branży motoryzacyjnej.
Kolejny raport przygotowany przez SDCM wraz z firmą MotoFocus.pl nie pozostawia złudzeń. Sytuacja w branży motoryzacyjnej jest zła. Firmy zmagają się z ekonomicznymi skutkami pandemii koronawirusa, a sytuacji nie poprawiają nawet plany stopniowego odmrażania gospodarki.
W celu dostosowania portfolio produktów eksploatacyjnych do oczekiwań rynku i klientów, firma FUCHS postanowiła włączyć linię MAINTAIN do marki TITAN.
Podobnie jak dzieje się to od kilku lat, również w 2022 r. rynek motoryzacyjny na całym świecie był zdominowany przez kolory achromatyczne. Chociaż biały i czarny wciąż są liderami, na całym świecie coraz większy udział w rynku zdobywają kolory chromatyczne.
W lutym ruszył cykl spotkań dla kadry zarządzającej z branży automotive w ramach Akademii BASF Coatings, na którym eksperci z dziedziny raportowania ESG przygotują firmy do zmian legislacyjnych, które będą niebawem obowiązywać we wszystkich łańcuchach dostaw.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu