Ciągnik siodłowy sam w sobie nie ma użytecznej ładowności. Jednak po połączeniu z naczepą uzyskujemy zestaw o ładowności 24 ton. Elementem łączącym oba człony jest siodło zamontowane na ciągniku oraz trzpień królewski na naczepie.
IVECO Poland przedstawia kolejną polską odsłonę cyklu „Ambasador IVECO", którego celem jest podnoszenie świadomości wartości marki i jej znaczenia dla branży transportowej w wielu obszarach, ze szczególnym uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju. Do tej ważnej inicjatywy dołączyła firma TARGOR-TRUCK Sp. z o.o.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów i chcąc wspomóc zmagającą się z pandemią koronawirusa branżę transportową, Ford Trucks Polska wspólnie z EFL Grupą Credit Agricole, przygotował specjalną ofertę leasingową, w której nowy ciągnik siodłowy F-MAX można nabyć na specjalnych warunkach.
Firma Truck Care, zajmująca się kompleksowym wynajmem pojazdów użytkowych dla biznesu transportowego, postanowiła umożliwić właścicielom firm transportowych zbieranie danych nie tylko z ciągników, ale również z naczep. W tym celu podejmuje współpracę z Webfleet – wiodącym dostawcą rozwiązań do zarządzania flotą pojazdów.
DAF od 15 lat numerem jeden w ciągnikach siodłowych, po raz piąty z rzędu liderem ciężkiego segmentu oraz wzrost sprzedaży podwozi pod zastosowania specjalne – tak wyglądał 2019 rok dla producenta DAF.
W górskiej scenerii tyrolskich Alp ciężarówki Daimler Truck w trakcie jazdy bez trudu zaliczały wjazd na wysokość dochodzącą do 1560 m n.p.m. Testowano dwie prototypowe wersje ciężarówki Mercedes-Benz GenH2 Truck z napędem bazującym na ogniwach wodorowych, a także mający niebawem wejść do produkcji seryjnej ciągnik siodłowy Mercedes-Benz eActros 300 z napędem akumulatorowo-elektrycznym, który jest przeznaczony transportowi dystrybucyjnemu.
DHL Freight testuje nowy elektryczny ciągnik siodłowy marki Mercedes-Benz.
Podkreślając swoje zaangażowanie w dekarbonizację transportu oraz znaczenie polskiego transportu w Europie, IVECO zaprezentował na Kongresie Nowej Mobilności w Łodzi, po raz pierwszy w Polsce, ciągnik siodłowy IVECO HD BEV.
Czy „europejski” samochód poradzi sobie w ciężkich syberyjskich warunkach? Czy „zimnik” – droga zimowa to właściwe miejsce dla Renault Trucks K?
Na mocy zawartego porozumienia Q-Service Truck stanie się jedynym importerem pojazdów Ford Trucks w naszym kraju. Firma zajmie się również dystrybucją części zamiennych oraz sprzedażą używanych ciężarówek. Docelowo sieć dilerska Ford Trucks Polska obejmie dziesięć oddziałów zajmujących się sprzedażą i serwisem pojazdów, a finalnie kolejnych dziesięć otrzyma autoryzację do napraw pojazdów.
Pod koniec lipca Grupa DBK przekazała tysięcznego DAF-a w usłudze wynajmu. Aktualnie DBK Rental posiada największą w Polsce flotę pojazdów holenderskiej marki dostępnych w wynajmie krótko- i długoterminowym.
Siemens oraz “South Coast Air Quality Management District (SCAQMD)” zaprezentowały działanie zero-emisyjnego systemu elektrycznej autostrady (eHighway) na odcinku jednej mili w mieście Carson w amerykańskim stanie Kalifornia.
DENSO ogłosiło niedawno opracowanie nowego systemu chłodzenia Everycool. Ma on maksymalizować komfort kierowcy i wydajność energetyczną auta, gdy silnik pojazdu jest wyłączony. Produkt ten będzie dostępny w sprzedaży od 1 grudnia tego roku w Japonii.
Textar zaprasza na Czech Truck Prix – rozgrywaną na torze Most piątą rundę Wyścigowych Mistrzostw Europy Samochodów Ciężarowych FIA 2022. Marka Textar, która należy do TMD Friction, jest partnerem i sponsorem tytularnym wydarzenia.
Z Barometru COVID-19 zrealizowanego przez EFL pod koniec maja br. wynika, że 1 na 7 przedsiębiorstw planuje inwestycje w środki trwałe. 81 proc. z nich zamierza kupić maszyny i urządzenia, 44 proc. samochody ciężarowe, 39 proc. samochody dostawcze, a 35 proc. auta osobowe. Eksperci EFL i Carefleet zwracają uwagę, że w obecnej sytuacji więcej firm niż dotychczas stoi przed dylematem – kupić nowy sprzęt czy poszukać oszczędności i nabyć używany?
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu