Obecnie w Polsce funkcjonuje ponad 4500 stacji kontroli - podstawowych i okręgowych.
Jaka jest teoretyczna i praktyczna możliwość oceny przez diagnostę faktu wycięcia filtra DPF w samochodzie? Jakie diagnosta ma narzędzia, żeby to zbadać, jakim sprzętem mógłby jednoznacznie potwierdzić wycięcie filtra DPF? Czy za pomocą dymomierza można wykryć, że usunięto filtr DPF?
SITK RP O/Krosno rozpoczyna kolejny cykl seminariów szkoleniowych. Zaprezentowane będą tematy, które mogą przyczynić się do poprawienia stanu wiedzy personelu nadzorującego stacje kontroli pojazdów, właścicieli stacji kontroli pojazdów i diagnostów samochodowych.
Policjanci z wrocławskiej komendy miejskiej namierzyli i zatrzymali trzy osoby podejrzane o poświadczanie nieprawdy w dowodach rejestracyjnych. Wszyscy pracowali w jednej z miejscowych stacji diagnostycznych. Śledztwo tej w sprawie toczyło się blisko 2 lata.
Organizatorzy II Mistrzostw Polski diagnostów samochodowych i uczniów na diagnostów poinformowali o zmianie terminu Misrzostw.
Suzuki stale dba o podnoszenie jakości obsługi w salonach, jak i serwisach marki. W ramach programu „Technician of Excellence” organizowany jest ogólnopolski konkurs mechaników i diagnostyków Suzuki.
Przegląd techniczny auta jest niezbędny, aby pojazd uzyskał prawo do poruszania się po drogach publicznych. Każdy samochód musi być regularnie poddawany tej procedurze, ponieważ zapewnia to bezpieczeństwo nie tylko kierowcom, ale także pieszym i innym uczestnikom ruchu drogowego. Jakie elementy podlegają kontroli diagnosty?
Od kiedy jeżdżę własnym samochodem, płacę za niego ubezpieczenie i udaję się na przeglądy do stacji kontroli pojazdów. Jeszcze do niedawna badanie trwało dość krótko – diagnosta właściwie sprawdzał numer VIN, odczytywał numer silnika, wchodził pod auto, kontrolował, czy nie ma dziur w podłodze i sprawdzał hamulce.
Badania techniczne wykonywane na stacjach kontroli pojazdów mają zapewnić bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom ruchu drogowego. Jednak zastanówmy, się czy ostatnie zmiany, jakie zaszły w zakresie przeglądów rejestracyjnych oraz przepisów dotyczących tego obszaru, mogą zagwarantować nam to, że możemy czuć się bezpiecznie na naszych drogach.
W połowie listopada w życie wchodzą zmiany w sposobie przeprowadzania badań technicznych. Mają one uszczelnić system i uniemożliwić uzyskiwanie pieczątek kontroli technicznej dla samochodów, które nie spełniają kryteriów bezpieczeństwa.
Za pomocą pomiaru geometrii w technice 3D diagnosta jest w stanie przeprowadzić całe badanie w ciągu paru minut.
Z czego wynikają niezgodności danych technicznych zawartych w dowodzie rejestracyjnym z tabliczką znamionową pojazdu.
Od lutego UNIMETAL aktywuje nową funkcjonalność w oprogramowaniu UNILINE dla linii diagnostycznych – protokół iSKP.
Stacje Kontroli Pojazdów to miejsca, które kierowcy odwiedzają raz na jakiś czas, zazwyczaj podczas okresowego badania technicznego. Nie każdy jednak wie, że stacje – zwłaszcza okręgowe – mają znacznie szersze uprawnienia niż tylko dokonywanie corocznych „przeglądów”. Przykładem tego jest homologacja zamontowanego haka holowniczego czy taksometru. Kiedy jeszcze powinniśmy udać się na wizytę do diagnosty?
Dość często w słowie wstępnym skupiam się na sprawach ekologii. Dlaczego? Otóż w ostatnim czasie w tej kwestii sporo się dzieje. Tym razem chodzi o plany rządu mające na celu ograniczenie procederu wycinania filtrów DPF.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu