Kula śnieżna ruszyła 18 września 2015 r. W tym dniu amerykańska Federalna Agencja Ochrony Środowiska wystosowała do Volkswagen Group of America Inc powiadomienie o naruszeniu przepisów prawa dotyczących czystości powietrza. Od tamtej pory nie widać końca kłopotów Volkswagena.
16 stycznia przed Sądem Rejonowym Gdańsk-Północ w Gdańsku odbyła się pierwsza rozprawa przeciwko sprzedawcy wadliwego samochodu Skoda w tak zwanej aferze dieselgate. Pozywający to osoba indywidualna, wspierana przez stowarzyszenie StopVW. Jest to pierwszy taki proces w Polsce.
Miesiąc od pojawienia się kwestii dotyczących wartości CO2 w niektórych modelach koncernu, Volkswagen w dużej mierze wyjaśnił tę sprawę.
Osobom, które kupiły samochód marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi lub Porsche z rocznika 2008-2015 z silnikiem Diesla, został zaledwie tydzień na przystąpienie do pozwu zbiorowego przeciwko niemieckiemu koncernowi. Do tej pory do akcji StopVW zgłosiło się ponad 6 tysięcy osób. Podobne pozwy są składane w innych krajach.
Austriackie stowarzyszenie konsumentów VKI informuje, że co drugi klient koncernu Volkswagen odnotowuje problemy po aktualizacji oprogramowania. Najczęstsze uwagi dotyczą spadku mocy w dolnym i górnym zakresie obrotów, zauważalnych szarpnięć silnika oraz zwiększenia zużycia paliwa. 43% ankietowanych klientów zgłosiło te problemy.
Wydawało się, iż tzw. afera Dieselgate, przynajmniej w Europie, dobiega końca. Volkswagen przedstawił plan naprawczy, który został zaaprobowany i rozpoczęły się pierwsze akcje serwisowe...
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył rekordową sankcję na Volkswagen Group Polska. Kara wielkości ponad 120 milionów złotych została nałożona przez prezesa UOKiK Marka Niechciała za tzw. aferę dieselgate.
W wyniku Dieselgate pojazdy z silnikami wysokoprężnymi stały się ucieleśnieniem wszelkiego zła w motoryzacji pomimo tego, że przez lata były promowane jako bardziej ekonomiczne, a przez to czystsze. Tracą kierowcy, którzy sprzedając samochód z silnikiem Diesla otrzymują niższą cenę. Zyskują (przynajmniej medialnie) pojazdy elektryczne, które reklamuje się jako te zeroemisyjne. Czy słusznie?
Na naszych oczach dokonuje się przełom w historii motoryzacji. W 2017 r. po raz pierwszy udział samochodów z silnikami Diesla na europejskim rynku spadł poniżej poziomu 50%. Według analityków rynku motoryzacyjnego, dominacja silników wysokoprężnych ma się już ku końcowi.
W grudniu 2015 roku koncern Volkswagen przedstawił Federalnemu Urzędowi ds. Ruchu Drogowego (KBA) konkretne działania techniczne jakie zamierza przeprowadzić w silnikach EA189, których dotyczy sprawa emisji tlenków azotu (NOx).
Volkswagen opublikował oficjalne stanowisko w sprawie informacji Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA).
Prawie cztery lata po tym, jak Volkswagen przyznał się, że używa oprogramowania do fałszowania testów emisji spalin, 470 tysięcy nabywców samochodów koncernu z Wolfsburga (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) domaga się odszkodowania i stosuje pozew zbiorowy.
Rozpoczyna się akcja serwisowa aut Volkswagena, które mają zainstalowane nielegalne oprogramowanie.
Koncern Volkswagen przedstawił Federalnemu Urzędowi Transportu Samochodowego (KBA) konkretne środki techniczne dla silników EA 189 o pojemności skokowej 1,6 i 2,0 litrów, których dotyczą nieścisłości.
Francuska Grupa PSA jako pierwszy koncern motoryzacyjny zdecydowała się na przeprowadzenie testów spalania w rzeczywistych warunkach drogowych. Jak można się było spodziewać, uzyskane wyniki były zdecydowanie wyższe niż w testach laboratoryjnych.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu