Już od przyszłego miesiąca wszystkie samochody elektryczne marki Kia wyprodukowane w 2024 roku będą seryjnie wyposażone w przenośne ładowarki Habu SE o mocy 11 kW.
Porsche poszerza gamę swojej w pełni elektrycznej sportowej limuzyny o warianty Taycan Turbo GT i Taycan Turbo GT z pakietem Weissach.
Coraz większe możliwości zastosowania turbosprężarek w silnikach spalinowych sprawiają, że stają się one już praktycznie standardowym elementem samochodu.
W kwietniu i maju za zakup produktów marek partnerskich programu proPoints: HELLA, HELLA Pagid, NGK, NTK, SACHS, LEMFÖRDER, TRW, ZF i VARTA warsztaty otrzymają podwójne punkty.
Dostępność szybkich ładowarek wcale nie jest konieczna, by na co dzień wygodnie korzystać z elektrycznego samochodu.
Doładowanie w samochodach z początku motoryzacji było realizowane mechanicznymi sprężarkami, nierzadko umieszczonymi przed silnikiem i napędzanymi bezpośrednio od wału korbowego. Początkowo były to sprężarki tłokowe, które okazały się mało wydajne i zostały zastąpione sprężarkami typu Roots.
Systemy doładowania silnika są praktycznie tak stare jak on sam. Ale w historii swoje miejsce zaznaczyło kilka rozwiązań, które dziś już nie są stosowane, mimo że wykorzystywano je w popularnych samochodach produkowanych masowo. Podczas gdy wielu producentów do silników stosowało turbo, niektórzy zdecydowali się na inne rozwiązania.
Wraz z rozwojem e-mobilności pojawiają się nowe wyzwania i zagrożenia związane z przeglądami oraz z naprawą samochodów elektrycznych oraz hybrydowych. Jednym z zagrożeń są tzw. zwarcia łukowe.
W każdym micie znajduje się ziarno prawdy, dlatego w kontekście pojazdów elektrycznych warto mówić także o tym, że ekologicznych korzyści z takich aut nie można jeszcze mierzyć w dniu zakupu. Ich produkcja wiąże się z większą produkcją CO2, dlatego bilans emisji staje się korzystny dla środowiska po kilkudziesięciu tysiącach przejechanych kilometrów. Im więcej energii będzie pochodzić z odnawialnych źródeł, tym szybciej pojazdy elektryczne będą zyskiwać przewagę nad spalinowymi odpowiednikami i będą lepszym wyborem dla klimatu.
Nissens Automotive rozszerzył ofertę części do układu chłodzenia o elektryczne pompy wody. Dodanie nowej linii produktowej do i tak już bardzo szerokiej oferty Nissens jest realizacją strategii zapewnienia mechanikowi kompleksowej oferty części do napraw układów chłodzenia.
W ciągu najbliższych miesięcy eksperci motoryzacyjni wybiorą partnera do budowy pierwszego polskiego e-samochodu. Za realizację projektu odpowiada ElectroMobility Poland. Auto trafi do małoseryjnej produkcji w 2019 r.
Yamaha Motor Co., Ltd. ogłosiła kilka dni temu, że opracowała silnik elektryczny osiągający najwyższą w branży napędów elektrycznych do samochodów klasę gęstości mocy wyjściowej.
Ford ma ambitny plan, aby stanąć na czele rewolucji pojazdów elektrycznych. Obecnie jest na dobrej drodze do osiągnięcia docelowej rocznej produkcji 600 000 pojazdów elektrycznych na całym świecie do końca 2023 r., a do końca 2026 r. – 2 milionów.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu