Pojawiające się nowinki technologiczne, nowe produkty i usługi, a także urządzenia wykorzystywane w warsztatach sprawiają, że raz nabyta wiedza i umiejętności mogą okazać się niewystarczające w dłuższej perspektywie. Dlatego inwestycja w ciągły rozwój pracownika warsztatu powinna leżeć nie tylko w jego interesie, ale również w interesie właściciela takiego warsztatu.
Zgodnie z raportem „Women in Tech Statistics. Uncovering Trends and Unseen Data by Women Tech Network” (2023) kobiety stanowią mniej niż 30% osób zatrudnionych w branży technologicznej. O ile w sektorze związanym z matematyką i branżą IT to 28%, o tyle liczba ta dość drastycznie spada w przypadku zawodów inżynierskich.
Pandemia COVID-19 wywróciła do góry nogami większość sfer naszego prywatnego i zawodowego życia. Tam, gdzie było to możliwe, popularna stała się praca zdalna, która pozwoliła zachować dystans społeczny. Podobnie sytuacja wygląda w obszarze szkoleń zawodowych, w tym szkoleń dla pracowników z szeroko pojętej branży automotive. Czy ten trend utrzyma się tylko do zakończenia pandemii, czy też stanie się normą?
Jak alarmują branżowi eksperci, mimo iż park pojazdów w Polsce jest coraz starszy, już w najbliższych latach może zabraknąć wykwalifikowanych mechaników do napraw naszych samochodów.
Wczasach dużej konkurencji, jaką obserwujemy obecnie w branży napraw samochodowych, wysoka jakość wykonywanych usług jest koniecznością, jeśli chce się utrzymać obecnych klientów i zdobyć nowych. Stąd tak ważne jest posiadanie odpowiednich kwalifikacji przez mechaników.
Mechanicy chętnie korzystają z oferty firm szkoleniowych, która pozwala im poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności. Jest to szczególnie istotne w obecnych czasach, w których szeroko pojęta technologia w branży automotive rozwija się bardzo dynamicznie, a w pracy warsztatowej pojawiają się całkowicie nowe narzędzia i urządzenia.
Czy gogle VR staną się obowiązkowym wyposażeniem klas? Czy uczniowie większość zajęć powinni mieć w warsztatach, a nie „przy tablicy”? I wreszcie: czy każdy może zostać mechanikiem i czy wszyscy absolwenci „samochodówki” znajdą zatrudnienie w swojej branży?
Wiedza i praktyczne umiejętności ułatwią naprawę każdego auta.
Mechanicy najbardziej cenią możliwość zdobycia wiedzy umożliwiającej wykorzystanie jej w rozwiązywaniu codziennych problemów.
Volkswagen Poznań już 18 lat rozwija szkolnictwo zawodowe. Od 2005 r. producent samochodów ze stolicy Wielkopolski współpracuje z Zespołem Szkół nr 1 w Swarzędzu, a od 2016 r. z Zespołem Szkół Politechnicznych we Wrześni.
Inter Cars SA otrzymał statuetkę „Pracodawca Przyjazny Edukacji” za wkład w kształcenie zawodowe młodzieży oraz doskonalenie nauczycieli.
Wspólna ceremonia wmurowania kamienia węgielnego w Rayong, w której udział wzięli dyrektor ds. produkcji Milan Nedeljković, przedstawiciele tajlandzkiego rządu oraz ambasador Niemiec w Tajlandii Ernst Reichel, była sygnałem rozpoczęcia prac budowlanych mających na celu uruchomienie lokalnej produkcji akumulatorów wysokonapięciowych piątej generacji.
1 października 2018 r. Kevin Torfs przejął stanowisko Brand Managera marki Cromax® na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. Wydarzenie zbiegło się z piątą rocznicą funkcjonowania marki pod szyldem Cromax.
Producent lakierów i podkładów do renowacji powłok samochodowych wesprze młode talenty z 8 krajów Europy, którzy zawalczą o tytuł najlepszego lakiernika na Starym Kontynencie!
Pod okiem wykwalifikowanych instruktorów zawodu oprócz wiedzy merytorycznej, uczniowie będą mogli zdobyć pierwsze doświadczenie zawodowe.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu