Wraz z rozwojem motoryzacji oraz znacznym zwiększeniem liczby samochodów na drogach, dostrzeżono potrzebę ograniczania emisji szkodliwych związków. Celem jest redukcja gazów cieplarnianych, które w negatywny sposób wpływają na nasze środowisko naturalne. Z biegiem lat przepisy regulujące dopuszczalne wartości emisji szkodliwych substancji wciąż są zaostrzane tak, żeby w 2030 r. osiągnąć poziom o 40% mniejszy niż notowany przed rokiem 2005.
Dzięki globalnej obecności i rozbudowanej sieci dystrybucji, produkty Hella są łatwo dostępne dla producentów samochodów na różnych rynkach. Współpraca z Hellą jako dostawcą OEM to gwarancja nie tylko wysokiej jakości, ale także innowacyjności i zaawansowanych rozwiązań technologicznych.
Rośnie znaczenie aut elektrycznych, rośnie więc również zużycie krytycznych metali, a to rodzi problemy. Czy recykling nas uratuje? Przy obecnym poziomie produkcji surowców w przyszłości nie będzie wystarczającej ilości tych metali. Oto wnioski z badania Chalmers University of Technology w Szwecji na zlecenie Komisji Europejskiej.
Do 30% wartości dobrze wyposażonego nowego samochodu stanowi jego układ elektryczny i – co więcej – elektroniczny. To nie jest kwestia mody, ale wynik rosnących wymagań konsumentów w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i infotainment.
Regulator alternatora ma długą historię. Zaczęła się ona od urządzeń elektromechanicznych, z którymi wiązało się sporo problemów, takich jak szybko zużywające się styki.
ZF Friedrichshafen AG (ZF Group), jeden z największych na świecie dostawców motoryzacyjnych, oraz Hon Hai Technology Group (Foxconn), największy na świecie producent elektroniki, ogłosiły dziś partnerstwo 50-50 w zakresie systemów podwozi samochodów osobowych. Jest to ważny krok mający na celu przyspieszenie i rozszerzenie możliwości w branży motoryzacyjnej i łańcucha dostaw dla czołowych klientów.
Systemy elektroniczne w samochodzie są bardzo wrażliwe na zakłócenia elektromagnetyczne. Ich skutkiem może być zarówno lekki szum odbiornika radiowego, jak i całkowita awaria sieci pokładowej. Dlatego producenci pojazdów starają się zabezpieczyć je na tę okoliczność. Wiedza o tym, jak przeciwdziałać tego typu zjawiskom, może okazać się przydatna także w warsztacie.
Continental poprzez nową technologię Plug & Play przedstawia modułowe i w pełni skalowalne rozwiązanie do wdrażania wysokowydajnych komputerów (HPC) w architekturę pojazdów.
Załoga STAG RALLY TEAM w składzie Marcin Dziewiątkowski i Tomasz Kraczko znajduje się na 1 miejscu klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski okręgu północno-wschodniego.
Korzystanie z oscyloskopu – zwłaszcza w pierwszych tygodniach zapoznawania się z tym urządzeniem – może rodzić wiele problemów. W większości przypadków kłopoty te będą dotyczyć interpretacji zarejestrowanych przebiegów, jak i wiarygodności obserwowanego sygnału.
Firmy Goodyear oraz TDK Corporation połączyły siły, aby wspólnie pracować nad rozwojem innowacyjnego systemu czujników i technologii powiązanych do zastosowania w oponach i ekosystemach pojazdów.
Efektywne zarządzanie temperaturą jest tym, co przede wszystkim umożliwia wydajną e-mobilność. Ogrzewanie i chłodzenie w pojeździe jest kluczowym obszarem technologii elektryfikacji i podstawową kompetencją MAHLE.
Co to jest test DEKRA baterii trakcyjnej pojazdu i jak to działa? Co wpływa na starzenie się baterii w pojazdach elektrycznych? Jak wygląda test DEKRA baterii i kto go przeprowadza? Wywiad z Mariuszem Mankiewiczem, prezesem zarządu DEKRA Polska.
Płonący pojazd elektryczny to ogromne wyzwanie dla straży pożarnej. Z pomocą może przyjść im tak zwana torba gaśnicza.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu