Operator systemów przesyłowych TenneT, największy na świecie producent samochodów elektrycznych Nissan oraz firma technologiczna The Mobility House zrealizowały ważny projekt w zakresie podłączania pojazdów do sieci elektroenergetycznej (vehicle-to-grid; V2G), służący racjonalizacji wykorzystania odnawialnych źródeł energii w Niemczech.
I etap budowy farmy fotowoltaicznej we Wrześni już za nami. Powstaje ona, aby zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa, a jednocześnie by zwiększyć udział energii wytwarzanej samodzielnie w bilansie energetycznym spółki. Prace objęte pierwszym etapem budowy obejmują instalację o mocy 2MW.
Toyota oraz Tokyo Electric Power Company Holdings (TEPCO) tworzą wspólnie stacjonarny magazyn energii.
Największe zakłady produkcyjne Nissana w Europie zostały podłączone do nowej farmy solarnej. Nowa instalacja o mocy 4,75 MW w zakładach Nissana w Sunderland, złożona z ponad 19 000 paneli fotowoltaicznych, uzyskała już pełną sprawność operacyjną.
Castrol Professional – pierwsze oleje z certyfikatem CO2 neutral.
Nissan kontynuuje realizację wizji zeroemisyjnej przyszłości i potwierdza, że wszystkie trzy modele produkowane w zakładzie w Wielkiej Brytanii będą miały napęd w 100% elektryczny.
Jednym z głównych wyzwań związanych z wykorzystaniem odnawianych źródeł energii jest jej magazynowanie, co pozwoliłoby na zrównoważenie popytu na energię oraz jej podaży. Renault opracowuje rozwiązania umożliwiające wykorzystanie do tego celu akumulatorów samochodowych. Stacjonarne magazyny energii są ważną częścią inteligentnych elektrycznych ekosystemów na wyspach Porto Santo i Belle-Île-en-Mer. Grupa Renault tworzy również największy w Europie system magazynowania energii, oparty na akumulatorach samochodów elektrycznych.
TMD Friction podpisał długoterminową umowę z Iberdrola Deutschland na dostarczanie zielonej energii.
Volkswagen Poznań podpisał umowę z firmą Quanta Energy na realizację projektu fotowoltaicznego o mocy 13 MW na terenie fabryki we Wrześni, będącego II etapem budowy instalacji fotowoltaicznej na terenie tego zakładu.
Z końcem września ruszyła pierwsza z trzech linii produkcyjnych baterii elektrycznych. Docelowo fabryka będzie produkować 100 tys. baterii do napędów typu plug-in hybrid i pojazdów w pełni elektrycznych.
Przez długi czas zagadką pozostawało, dlaczego nieużywany akumulator trakcyjny, w miarę upływu czasu, sam się rozładowuje.
Wodór już dziś nazywany jest paliwem przyszłości. Jego największą zaletą jest to, że podczas spalania jedynym produktem ubocznym tego procesu jest woda. Z kolei podstawową wadą jest ilość energii, jakiej wymaga on do pozyskania, oraz kłopotliwe magazynowanie.
Spółka Volkswagen Poznań, mimo wielu wyzwań rynkowych, osiągnęła w 2023 roku dobre wyniki produkcyjne. Łącznie w fabrykach w Poznaniu i Wrześni powstało blisko 250 000 samochodów. Cały czas solidnym zaufaniem klientów cieszy się VW Caddy oraz Crafter.
NOWA KLASA będzie w przyszłości produkowana również w zakładzie w San Luis Potosì w Meksyku.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu