Ponad 60% nowych samochodów jest wyposażonych fabrycznie w filtry micronAir® produkowane przez Grupę Freudenberg. Corteco, poprzez przynależność do Grupy, ma możliwość wykorzystania najlepszych rozwiązań technologicznych stosowanych na rynek OEM i natychmiastowego wprowadzenia na rynek wtórny.
Pod brandami Purflux, FRAM oraz CoopersFiaam, firma Sogefi oferuje dwa typy filtrów chroniących pasażerów pojazdu przed szkodliwym wpływem zanieczyszczeń oraz przykrymi zapachami: filtry przeciwpyłkowe oraz z węglem aktywnym.
Zanieczyszczenia, które przedostają się do wnętrza samochodu kumulują się w małej przestrzeni, przez co osiągają stężenia wyższe niż na zewnątrz. Dlatego filtr kabinowy należy wymieniać przy serwisowaniu klimatyzacji raz w roku lub co 15 000 km!
Wraz ze stopniowym odmrażaniem gospodarki rośnie liczba aut na ulicach i chociaż transport nie jest jedynym winnym smogu, to zanieczyszczenie powietrza w największych miastach wraca do stanu sprzed pandemii. Producenci aut wprowadzają więc nowe filtry kabinowe, które mają zatrzymać nawet najmniejsze, a zarazem najbardziej szkodliwe cząsteczki. To o tyle istotne, że stężenie zanieczyszczeń w kabinach, choć mniejsze niż na zewnątrz, nadal jest zbyt duże. W powietrzu zasysanym do wnętrza auta znajdują się między innymi cząstki PM2,5 – tak małe, że mogą przenikać z płuc do krwi.
Kurz, piasek, pył, pyłki kwiatowe, zarodniki, dym i sadza, produkty ścierania opon i okładzin hamulcowych, mikrokropelki paliw, wody, płynów, związki benzenu i siarki oraz i wiele innych substancji zawieszonych jest w powietrzu, którym oddychamy i które trafia do silnika i kabiny samochodu.
Filtry kabinowe UFI wytwarzane są z nietkanego, syntetycznego materiału filtrującego lub nietkanego materiału łączonego z aktywnym węglem.
W ciągu ostatnich lat sektor filtrów kabinowych był jedyną gałęzią europejskiego rynku filtrów zamiennych, której roczna stopa wzrostu utrzymywała się na poziomie ponad 10%.
Do produkcji filtrów kabinowych właśnie wkraczają włókna zawierające cząsteczki srebra, które mają właściwości biobójcze.
W 2023 r. zwiększyło się zapotrzebowanie na rozwój systemów filtracyjnych. Wynika to, m.in., ze wzrostu zainteresowania tzw. samochodami luksusowymi.
Kategoria w konkursie: części i akcesoria motoryzacyjne
Najnowsze badania przeprowadzone przez Emission Analytics pokazują, że podczas krótkich podróży samochodem system kontroli zanieczyszczeń nie jest w stanie osiągnąć pełnej sprawności. Zanim silnik się rozgrzeje – w ciągu pierwszych pięciu minut jego pracy – poziom emisji tlenków azotu (NOX) w silnikach wysokoprężnych jest wyższy o 32%, a w silnikach benzynowych o 422%, w porównaniu do emisji przy rozgrzanym silniku1.
Dookoła nas występują różne rodzaje wirusów. Podczas gdy część z nich jest nieszkodliwa, inne stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu