Instalacja gazowa i hak holowniczy to dwa popularne elementy wyposażenia, które nie muszą się wykluczać. W większości przypadków samochód może mieć zamontowane jedno i drugie, ale jeśli jest to możliwe, warto zadbać o prawidłową kolejność wykonywanych prac.
Eksperci sieci warsztatów Q Service Castrol wskazują zalety i wady instalacji gazowych w samochodach oraz wyjaśniają, czy wciąż warto je montować.
Jeśli ktoś jeszcze zastanawia się nad zamontowaniem instalacji LPG w swoim samochodzie, właśnie nadszedł dobry moment na podjęcie tej decyzji. Firma AC S.A., wiodący w Polsce i doceniany na rynkach zagranicznych producent systemów LPG/CNG marki STAG, 21 listopada ruszył z promocją 10 rat za 0 proc. na instalacje autogaz.
Zawory są sterowane za pomocą przekładni łańcuchowej lub pasowej. Każda z nich do poprawnej pracy wymaga użycia napinacza.
Instalacja zasilania gazem LPG silników z wtryskiem bezpośrednim stawia wiele wyzwań. Producenci takich systemów gwarantują ich poprawną pracę, jednak ciągle zdarzają się samochody, w których coś nie działa prawidłowo.
Instalacje LPG montowane są nie tylko w samochodach, ale również w większych pojazdach, takich jak samochody ciężarowe, autobusy czy maszyny rolnicze. Firma AC S.A., producent systemów LPG/CNG marki STAG, poszła o krok dalej i jako pierwsza na świecie poddała konwersji na LPG… czołg.
Instalacje zasilające samochód gazem są w Polsce popularne do tego stopnia, że pod względem stosowania LPG w samochodach jesteśmy światowym potentatem. Znacznie gorzej jest, jeśli chodzi o CNG/LNG, bo stacje ładowania tego typu paliwem można policzyć na palcach jednej ręki. A już w przypadku wodoru trzeba pojechać aż do Berlina, bo w Polsce nie ma ani jednego punktu tankowania H2.
Montaż instalacji gazowej nie kończy się w warsztacie. Niezbędne jest również dopełnienie wszelkich formalności, które umożliwią nam legalne poruszanie się pojazdem z instalacją LPG/CNG po ulicach. Przedstawiamy, jak zalegalizować instalację gazową krok po kroku.
Zbliżająca się do nas coraz większymi krokami elektromobilność oznacza prawdziwą rewolucję w świecie motoryzacyjnym. Największym przegranym, jeśli ziszczą się plany o całkowitym zakazie produkcji aut z tradycyjnym napędem, będą oczywiście samochody spalinowe. Jednak rykoszetem może oberwać również branża LPG. Czy taki czarny scenariusz rzeczywiście może się ziścić?
W firmie KME, polskiego producenta samochodowych instalacji gazowych, przeprowadzane są obecnie badania nowego sterownika gazowego. Mają one na celu weryfikację działania produktu w warunkach eksploatacyjnych w szerokiej gamie silników pośredniego wtrysku różnych marek pojazdów.
Firma ALEX poszerzyła ofertę reduktorów o kolejny wydajny parownik własnej produkcji, obsługujący silniki o mocy do 320 KM.
Czy zasilanie silnika spalinowego mieszanką gazowo-powietrzną ma destruktywny wpływ na jego żywotność za sprawą wysokiej temperatury spalania?
Z myślą o właścicielach samochodów z silnikami o dużej pojemności, lider instalacji LPG w Polsce – firma AC S.A. uzupełniła ofertę sterowników Q-generacji o ekonomiczną wersję niezawodnych sterowników Qmax.
Kategoria w konkursie: części i akcesoria motoryzacyjne
IVECO Poland przedstawia kolejną polską odsłonę cyklu „Ambasador IVECO", którego celem jest podnoszenie świadomości wartości marki i jej znaczenia dla branży transportowej w wielu obszarach, ze szczególnym uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju. Do tej ważnej inicjatywy dołączyła firma TARGOR-TRUCK Sp. z o.o.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu