Czy po demontażu skrzyni biegów koło dwumasowe, które zamontowane jest w samochodzie jest dobre czy kwalifikuje się do wymiany?
Valeo zaprasza na kolejny webinar. Podczas tego szkolenia dowiesz się, jak ocenić, czy koło dwumasowe kwalifikuje się do wymiany oraz czy jego luz mieści się w dopuszczalnej tolerancji.
Nowe czy używane? To pytanie zadaje wielu kierowców, choć już wyraźnie widać, że na oponach przestaje się oszczędzać. Nie ulega wątpliwości, że: lepsze tanie nowe niż jakiekolwiek używane. Wiadomo wówczas, że opona nie doznała przygód, które mogły spowodować jej wewnętrzne uszkodzenie.
Dziś eksperci nie mają żadnych wątpliwości. Przyszłość motoryzacji będzie należeć do samochodów elektrycznych, choć oczywiście są pewne rozbieżne opinie co do rodzaju napędu, jaki będzie w tych pojazdach dominował.
Niezależnie od mocy silnika i charakteru samochodu wszystkie siły przenoszone są na jezdnię przez powierzchnię styku opon, która ma wielkość zbliżoną do kartki papieru.
DENSO rozszerzyło program wycieraczek dla klientów rynku wtórnego o 26 nowych numerów katalogowych, zwiększając pokrycie parku pojazdów do 95%.
Przy Politechnice Śląskiej w Gliwicach swoją działalność rozpoczęło Koło Naukowe PolSl Racing.
Czym objawia się uszkodzone koło pasowe? Jeśli bowiem koło pasowe nie działa poprawnie, części silnika są narażone na znaczne zwiększenie działających na nie obciążeń. O symptomach dowiesz się, czytając ten artykuł.
Chociaż dwumasowe koła zamachowe są coraz bardziej powszechnym elementem silników montowanych we współczesnych samochodach, dla wielu mechaników, a w jeszcze większym stopniu dla samych kierowców, pozostają prawdziwą terra incognita. Poniższy tekst, opracowany przez inżynierów związanych z marką SACHS oraz firmą ZF Services, stanowi przypomnienie podstawowych zasad budowy i działania „dwumasówek".
Dwumasowe koło zamachowe jest integralną częścią układu napędowego i nie powinno być wymieniane na zamiennik pozbawiony tłumika drgań. Zdania w tej sprawie są jednak podzielone. Część ekspertów z branży motoryzacyjnej ostrzega, że zastosowanie niewłaściwego elementu może spowodować uszkodzenie innych podzespołów układu napędowego.
Firma REE z Tel-Awiwu dokonała czegoś niemożliwego – wynalazła jedno z najważniejszych odkryć w historii na nowo. Oczywiście jest w tym odrobina przesady, ale tak odważnego i nowoczesnego podejścia do wykorzystania koła w motoryzacji nie było od bardzo dawna.
Pasek napędowy wprawia w ruch cały zespół urządzeń silnika – alternator, sprężarkę klimatyzacji, pompę wspomagania hamulców i wiele innych. Silnik spalinowy podczas pracy wytwarza duże wibracje, a zadaniem elastycznego koła pasowego jest zniwelowanie ich praktycznie do zera.
Kategoria w konkursie: części i akcesoria motoryzacyjne
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu