Szybki postęp technologiczny współczesnych pojazdów to w połowie otwarta furtka dla ataków hakerskich.
Moc jest ważna nie tylko w kwestii napędzania pojazdów. Także komputery sterujące układami bezpieczeństwa czy jazdą autonomiczną muszą cechować się coraz większą mocą obliczeniową.
Nowoczesne samochody są naszpikowane elektroniką i dużą liczbą elektrycznych przewodów. Jednak zarządzanie wieloma komputerami jest skomplikowane, dodatkowo przewody zwiększają masę pojazdów.
Pojazdy są integralną częścią dzisiejszego cyfrowego świata. W przyszłości nowe funkcje łączności, automatyzacji, personalizacji i wysoce wydajnych układów napędowych będą w coraz większym stopniu zapewniane przez oprogramowanie i inteligentny sprzęt.
Panasonic rozszerza linię urządzeń z Androidem o nowy wytrzymały TOUGHBOOK A3 z wyświetlaczem 10,1 cala. Urządzenie zostało zaprojektowane dla pracowników służb ratunkowych, ekip serwisowych pracujących w terenie, kierowców, pracowników branży logistycznej i automotive. Model jest wspierany przez Panasonic COMPASS 2.0 – wiodący na rynku pakiet narzędzi do zarządzania urządzeniami TOUGHBOOK z systemem Android.
W małej firmie motoryzacyjnej wszystko kontrolowane jest przez jej właściciela. Jeśli jednak liczba pracowników zaczyna się zwiększać, oznacza to, że rośnie również ilość pracy przez nich wykonywanej.
Prezes firmy Volvo Cars – ogłosił najnowszą inwestycję Volvo Cars w Polsce. Już niebawem w Krakowie ruszy TechHub, który do końca roku ma zatrudniać około 120 osób, a w połowie bieżącej dekady zatrudnienie może tam znaleźć nawet 500-600 osób, głównie informatycy i programiści.
Stworzona została aplikacja mobilna pod nazwą GasComputer pokazująca chwilowe i średnie spalanie gazu oraz koszt przejazdu auta.
Już po raz drugi, czytelnicy niemieckiego magazynu "Computer Bild" uznali Audi connect za najlepszy pakiet connectivity w branży motoryzacyjnej. W prestiżowym konkursie "Golden Computer", umieścili Audi connect na pierwszym miejscu kategorii "connected car".
O sztucznej inteligencji w kontekście samochodów pisaliśmy już kilkakrotnie. Okazuje się, że nad „mózgiem” dla samochodów z funkcją automatycznej jazdy pracuje również Bosch. Podczas konferencji Bosch Connected World 2017 w Berlinie firma przedstawiła komputer pokładowy dla samochodów z funkcją automatycznej jazdy.
Jako jedną z najważniejszych zalet autonomicznych samochodów, prowadzonych przez automaty, wymienia się bezpieczeństwo – komputer nie popełni ludzkich błędów, nie podejmie ryzykownych zachowań na jezdni, nie zaśnie za kierownicą.
Ważne, że samochód wie, co robi, i robi to tak, jak trzeba. W końcu to jego problem, a nie nasz, skoro jest taki inteligentny!
Wymiana sprzęgła i koła zamachowego w samochodach VW i Škoda może skutkować problemami z działaniem skrzyni biegów DSG. Bywają przypadki, że sama adaptacja nie przynosi odpowiedniego rezultatu, ponieważ problem leży po stronie mechaniki.
Zanim komputer na dobre przejmie kontrolę nad samochodem, konieczne jest stworzenie regulacji dotyczących ochrony danych osobowych oraz odpowiedzialności kierowcy i producenta. Tego typu ustawa właśnie powstaje w Niemczech.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu