Jak opisać wykresówkę lub wydruk z tachografu, gdy z powodu kilometrowych kolejek na przejściach granicznych kierowca ciężarówki nie może rozpocząć odpoczynku? Nowe restrykcyjne zasady przekraczania granic państw członkowskich Unii Europejskiej oraz dynamicznie zmieniające się procedury administracyjne powodują, że truckerzy stają przed wyzwaniem prawidłowego zaplanowania czasu jazdy. Okazuje się, że w ostatnim czasie to jedno z trudniejszych zadań, z którymi się mierzą. Dlaczego? Koronawirus dezorganizuje pracę polskich kierowców zawodowych, bo w sytuacji długiego oczekiwania na przejazd przez granice nie mają oni możliwości jeździć zgodnie z przepisami prawa.
W dobie epidemii koronawirus stanął na drodze także kierowcom. Osoby, które nadal podróżują autem, powinny zadbać o czystość i dezynfekcję wszystkich elementów pojazdu, na których mógłby zagościć wirus. Ci, którzy mają do wyboru podróż transportem publicznym lub samochodem, powinni rozważyć tę drugą opcję. Zaś kierowcy pracujący przez dłuższy czas zdalnie lub poddani kwarantannie, powinni pamiętać o… akumulatorach.
Przedsiębiorcy kontynuujący prowadzenie działalności gospodarczej – np. zakłady mechaniki pojazdowej – muszą zwrócić szczególną uwagę, jak zabezpieczyć siebie i pracowników na wypadek kontaktu z koronawirusem.
Po gwałtownym spadku wywołanym epidemią koronawirusa, nastroje konsumenckie szybko się poprawiają. Rosnący optymizm konsumentów daje nadzieję na relatywnie szybką odbudowę popytu na rynku sprzedaży samochodów, jednej z branż najsilniej dotkniętej negatywnym wpływem epidemii COVID-19. Długoterminowe perspektywy dla rynku sprzedaży aut osobowych pozostają korzystne.
Wiarygodne wyniki testu umożliwiają diagnozę różnicową w czasie poniżej 2,5 godziny.
Według danych Instytutu SAMAR w marcu liczba zarejestrowanych aut osobowych i dostawczych do 3,5 tony spadła o prawie 40 proc. w porównaniu z marcem ubiegłego roku. To najgorszy wynik od siedmiu lat.
Szpital św. Pawła (Hospital de Sant Pau) w Barcelonie, firma inżynierska QEV Technologies oraz Nissan i centrum technologiczne Eurecat opracowały respirator Q‑Vent, którego będą mogły używać szpitale na całym świecie.
Zagrożenie koronawirusem sprawia, że chętniej przesiadamy się do samochodów, unikając skupisk ludzi np. w komunikacji miejskiej. Własny samochód to teraz faktycznie najbezpieczniejszy środek transportu, pod warunkiem, że pamiętamy o kilku podstawowych zasadach. Eksperci ProfiAuto przygotowali porady dotyczące codziennej higieny podczas jazdy samochodem.
Pandemia Covid-19 całkowicie zdominowała miniony rok, jednak mimo przeciwności działo się całkiem sporo. Zapraszamy na krótkie podsumowanie 2020 roku.
Toyota Motor Poland wraz z autoryzowanymi dealerami marki użyczy szpitalom zakaźnym flotę samochodów, wspierając w ten sposób walkę z epidemią COVID-19. W pierwszej fazie akcji będzie to 40 aut rozdysponowanych wśród 20 jednostek szpitalnych.
Przewody niskociśnieniowe do gazów medycznych są stosowane m.in. w aparatach wspomagających oddychanie. Węże wykonane z PCW umożliwiają dostarczanie powietrza, tlenu, podtlenku azotu, helu i dwutlenku węgla.
Volkswagen i dealerzy marki przekazali samochody, aby wesprzeć szereg inicjatyw w walce ze skutkami pandemii koronawirusa.
Axalta ogłasza, że zamierza wykorzystać swój globalny zasięg oraz know-how technologiczne, aby dostarczać niezbędny sprzęt i produkty lokalnym społecznościom i organizacjom na całym świecie.
Bridgestone chcąc pomóc służbie zdrowia, która jest na pierwszej linii walki z COVID-19, przekazał 28 opon do karetek pogotowia ratunkowego w Poznaniu, Szczecinie i Stargardzie.
W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie maseczkami ochronnymi i regulacje nakazujące ich noszenie w miejscach pracy, Tork wprowadza na rynek wysokiej jakości maseczki.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu