Wśród kilku najważniejszych czynników, które mają znaczący wpływ na rozwój branży lakierniczej w sektorze automotive, znajdziemy m.in. dążenie do skracania czasu lakierowania. Aby uzyskać jak najlepsze efekty w tym obszarze, zmianom ulegają zarówno same lakiery, jak i technologie ich nakładania, a także wykorzystywane w warsztatach narzędzia do lakierowania.
W zakładach Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) wdrożono pionierską, bezemisyjną kabinę lakierniczą, która wykorzystuje technologię odzyskiwania ciepła oraz pompy ciepła.
W siedzibie Kia Continental w Słupsku odbyło się jesienne, całodniowe szkolenie dedykowane młodym lakiernikom. Celem warsztatów było zaprezentowanie uczniom Zespołu Szkół Mechanicznych i Logistycznych „Mechanik” nowych metod pracy i dostępnych aktualnie technologii lakierniczych.
Producent lakierów i podkładów do renowacji powłok samochodowych wesprze młode talenty z 8 krajów Europy, którzy zawalczą o tytuł najlepszego lakiernika na Starym Kontynencie!
Rynek blacharsko-lakierniczy jest jednym z najbardziej dochodowych segmentów rynku motoryzacyjnego w Polsce. Ale jednocześnie jest najbardziej podatny na wpływy „szarej strefy", która z roku na rok wciąga w swoje kręgi kolejne warsztaty wykonujące naprawy nadwozia i pokrycia lakierniczego samochodów.
#UnitedBySkills WE CAN CHANGE THE WORLD to slogan tegorocznej edycji międzynarodowego konkursu, którego celem jest promowanie kształcenia zawodowego i doskonalenie umiejętności.
Praca lakiernika jest ściśle związana z pojęciem kreatywności. To właśnie umiejętność nieszablonowego myślenia i duża wyobraźnia sprawiają, że lakierowane elementy zapierają dech w piersi. Lakiery samochodowe mają olbrzymi wpływ na ostateczny wygląd odnawianego obiektu – mogą zmienić zwykły przedmiot w piękny unikat, dając jego właścicielowi poczucie wyjątkowości i luksusu.
Jakie są rodzaje lakierów samochodowych i jak skutecznie usprawnić proces lakierniczy?
Mimo że naprawy lakieru są zazwyczaj wykonywane sumiennie, to jednak warsztatom zdarzają się błędy.
20 lat temu własna lakiernia była największym projektem inwestycyjnym w historii fabryki.
Wybór systemu lakierniczego zależy od rodzaju naprawianego lakieru oraz zakładanego efektu finalnego.
Kiedy produkowano pierwsze Fordy, lakier kolorowy był czymś ekstrawaganckim i bardzo drogim.
Uszkodzenia karoserii determinują rodzaj zastosowanej do naprawy techniki oraz narzędzi.
Zmniejszenie wagi konstrukcji przez zastosowanie metali lekkich pozwala na szybsze suszenie w procesie lakierniczym.
APP zdecydowało się na kolejną sesję fotograficzną do kalendarza wizerunkowego 2016.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu