Legenda mówi, że Henry Ford oferował Forda T w każdym możliwym kolorze pod warunkiem, że będzie to kolor czarny. Tę anegdotę można usłyszeć często, gdy mowa jest o kolorze samochodu. Ale oferta Forda miała swoje uzasadnienie praktyczne: czarny lakier wysychał najszybciej.
Od 16 stycznia 2009 roku AkzoNobel Car Refinishes jest oficjalnym dostawcą technologii lakierniczych dla teamu Formuły 1 Vodafone McLaren Mercedes.
Jedną z cech decydujących o wrażeniu, jakie robi samochód, jest kolor nadwozia. Odcień lakieru ma też zwykle bardzo duży wpływ na decyzję o zakupie. Dlatego Lexus używa lakierów produkowanych na zamówienie, a projektowaniem nowych odcieni zajmuje się specjalny zespół w centrum projektowym firmy w prefekturze Aichi.
BASF prezentuje innowacyjne lakiery przemysłowe na targach PaintExpo w Karlsruhe.
Szukając winnych powstania wady lakierniczej, trzeba przeanalizować, czy produkt był aplikowany zgodnie z zaleceniami producenta i czy sprzęt użyty do lakierowania miał odpowiednie parametry. To wszystko ma wpływ na efekt końcowy, czyli kolor.
Jak bardzo wyróżnia się samochód spośród innych – często tej samej marki – decydują dwa ważne czynniki. Interesujący kształt oraz kolor karoserii. O ile bryła samochodu to element, na który nie mamy wpływu – albo się podoba albo nie – to z kolorem karoserii jest już łatwiej. Możemy go wybrać przed zakupem lub zmienić w dowolnym czasie i tym samym cieszyć się unikalnym egzemplarzem auta.
Mose Freyer, właściciel rodzinnej firmy Moses Bil & Lack z niewielkiej wioski Sätaröd w południowej Szwecji, zajmuje się lakierowaniem samochodów marki Koenigsegg. Cały proces może trwać nawet 1200 godzin i wymaga niezwykłej precyzji oraz starannego doboru materiałów. Wysokie wymagania dotyczące niezawodności i jakości powodują, że od 30 lat Mose Freyer korzysta z produktów niemieckiej marki Standox.
Trudno sobie wyobrazić, ile razy konstruktorzy McLarena Senny z klocków LEGO nadepnęli w nocy na leżący na podłodze element. O tym, że tak musiało się stać, świadczy chociażby fakt, że model był budowany przez 10-osobowe zespoły, które pracowały 24 godziny na dobę, na kilka zmian.
Od prawie dwudziestu lat Volkswagen stosuje sprzęgło Haldex do przeniesienia napędu na wszystkie koła. Rozwiązanie to jest alternatywą dla napędu Quattro, pozwalając na pełną regulację rozdziału siły napędowej za pośrednictwem sterownika elektronicznego, uwzględniając warunki jazdy, jak i współpracę z systemami ABS, ESP, ASR, EBV czy EDS.
Określenie zawartości tlenu w spalinach odbywa się za pomocą oddzielnego czujnika, który w wyniku reakcji chemicznych wysyła sygnał elektryczny, proporcjonalny do zawartości tlenu w spalinach (np. czujnik galwaniczny).
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu