Arnott Europe poszerza ofertę części zamiennych do zawieszeń pneumatycznych o kolejne pozycje.
Bilstein powiększył swój katalog o szereg pozycji przeznaczonych do dwunastu marek samochodów. Najwięcej z nowych referencji przeznaczonych jest do modeli Forda i Mercedesa.
Pojazdy drogowe, w szczególności vany, są przeznaczone do różnych zastosowań, jednak w większości przypadków przewożą ludzi i/lub ładunki. Oznacza to, że producenci samochodów dostawczych muszą oferować wiele opcji konfiguracji tak, aby zadowolić jak największą grupę nabywców.
Arnott prezentuje tylny miech dla samochodów z platformy Volvo SPA wyposażonych w elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne, do których zaliczają się modele: 2016-2019 XC90, 2018-2019 XC60 and the 2017-2019 V90 Cross Country z pominięciem modeli hybrydowych.
W roku 1959 inżynierowie marki Borgward zastosowali po raz pierwszy zawieszenie pneumatyczne w produkcji seryjnej. Dziś tego typu rozwiązania znajdują się przede wszystkim w samochodach klasy wyższej, luksusowych SUV-ach i autach terenowych.
Kategoria w konkursie: części i akcesoria motoryzacyjne
Porady i triki do zastosowania podczas instalacji sprężyn zawieszenia powietrznego.
Zaletą miecha pneumatycznego jest to, że w naturalny sposób izoluje pasażerów od nierówności w drodze, zapewniając w ten sposób płynną i wygodną jazdę. Inżynierowie Arnott prezentują budowę miecha pneumatycznego i jego zalety oraz opisują, z jakich materiałów jest zbudowany.
Wymiana amortyzatorów powietrznych lub ich kolumn może sprawić warsztatowi spore problemy. Kto się dobrze nie przygotuje, ten ryzykuje zniszczenie drogiej części już w trakcie jej montowania.
Jesienna, a wkrótce zimowa, pogoda oznacza dla zdecydowanej większości kierowców czas wymiany opon na zimowe. Zalety jazdy na zimówkach w porze zimowej są oczywiste i nie do przecenienia.
Pomimo iż koncepcja zawieszenia opartego na sprężonym powietrzu została zastosowana w samochodach osobowych już w latach sześćdziesiątych ubiegłego stulecia, to jak działa zawieszenie pneumatyczne nie jest dla każdego oczywiste. Jest to częściowo powód, dla którego wiele warsztatów nie ma w swojej ofercie obsługi i naprawy tego typu zawieszenia. Niniejszy artykuł przedstawia podstawy działania zawieszenia pneumatycznego oraz jego poszczególne komponenty.
Grupa VOLKSWAGEN, do której należą marki AUDI, BENTLEY, BUGATTI, LAMBORGHINI, PORSCHE, SEAT i ŠKODA rekomenduje urządzenie do badania geometrii kół w technologii 3D marki John Bean: VAS 701 001. Urządzenie spełnia wymogi audytu producenta VW oraz posiada certyfikat ITS, pozwalający na pracę w Stacjach Kontroli Pojazdów.
Toyota opatentowała nowy projekt latającego samochodu-drona, którego koła mogą pełnić funkcję śmigieł. Pojazd ma mieć napęd elektryczny zasilany bateriami lub ogniwami paliwowymi. Projekt opracowała Toyota Engineering and Manufacturing North America.
Utarło się przekonanie, że podczas napraw zawieszenia czy układu hamulcowego elementy należy wymieniać parami. Chociaż ma to uzasadnienie, w wielu wycenach szkód komunikacyjnych w przypadku uszkodzenia podzespołu tych układów nie bierze się tego pod uwagę i rozlicza tylko jeden element.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu