Nie ma dziś samochodów, w których nie stosowano by półprzewodnikowych układów scalonych. Ponad 50 tego typu układów znajduje się w każdym pojeździe, który schodzi z taśmy w fabryce. Nowe mikrochipy na bazie węglika krzemu (SiC), produkowane przez Bosch mają doprowadzić do przełomu w elektromobilności.
Firma ZF opracowała silnik elektryczny, który nie wymaga zastosowania magnesów. W przeciwieństwie do bezmagnesowych koncepcji tak zwanych oddzielnie wzbudzanych silników synchronicznych (SESM), które są obecnie dostępne, silnik I2SM (In-Rotor Inductive-Excited Synchronous Motor) firmy ZF przekazuje energię do pola magnetycznego za pośrednictwem wzbudnicy indukcyjnej wewnątrz wału wirnika.
Goodyear prezentuje koncepcyjną oponę z zaawansowanymi czujnikami dla wczesnej generacji pojazdów autonomicznych
IntelliGrip może sprawić, że pojazdy autonomiczne będą bezpieczniejsze dla kierowców i pieszych
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu