Nie dziwi fakt, że firmy widzą szansę na swój rozwój w nowych technologiach. To się dzieje już od kilku lat, czego dowodzi tegoroczne badanie MotoBarometr.
Najbardziej ekologiczne marki na świecie reprezentują branżę samochodową - tak wynika z czwartej edycji rankingu „Best Global Green Brands”.
Czas pandemii z całą pewnością zostawił swój odcisk na rynku motoryzacyjnym. Wiele fabryk samochodów wstrzymało produkcję, natomiast rynek części zamiennych odczuł zwiększone zapotrzebowanie na części zamienne. A na horyzoncie zaczyna być widać zakazy sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi.
Motoryzacja to koło zamachowe polskiej gospodarki, które aby utrzymać tendencję wzrostową, potrzebuje nowych rąk do pracy. I choć tegoroczny odsetek przedstawicieli motobranży planujących zatrudniać więcej pracowników spadł w porównaniu do ubiegłego roku, to i tak utrzymuje się na wysokim poziomie.
Nikt zapewne nie ma wątpliwości, że świat, gdy poradzimy sobie z koronawirusem, nie będzie już taki jak dawniej. Ale czy ktoś wie jaki? Czeka nas wiele zmian. Niektóre firmy znikną z rynku, inne będą musiały dokonać reorganizacji, by lepiej przygotować się na przyszłe zawirowania. Jak „po koronawirusie” będzie wyglądała motoryzacja?
Elektronika samochodowa jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi rynku automotive i wszystko wskazuje na to, że ten trend będzie się utrzymywał również w najbliższych latach. To w tym obszarze trwa obecnie istny wyścig zbrojeń, który dla producentów samochodów, części i akcesoriów, a także wyposażenia warsztatowego stanowi prawdziwe wyzwanie.
Przeglądając poprzednie wydania autoEXPERTA zauważyłem, że dokładnie rok temu pisaliśmy o zjawisku smogu. Oczywiście zostało to podyktowane „potrzebą chwili”, ponieważ o zanieczyszczeniu powietrza było wtedy głośno. Po roku – o tej samej porze – problem wrócił jak bumerang.
1,7 miliarda euro – tyle w ubiegłym roku wyniosły nakłady inwestycyjne w projektach realizowanych przy wsparciu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Jednym z liderów inwestycji zagranicznych była branża motoryzacyjna. W Polsce zostały ulokowane fabryki takich międzynarodowych koncernów jak Daimler, Volkswagen czy Toyota.
Już po raz szósty Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii wspólnie ze Stowarzyszeniem Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Polskim Związkiem Przemysłu Motoryzacyjnego zorganizowało konferencję, na której zebrali się przedstawiciele motoryzacji, środowisk akademickich oraz władz państwowych. Tym razem tematem przewodnim był wodór i próba odpowiedzi na pytanie, jakie są szanse na to, by ten najbardziej rozpowszechniony pierwiastek we wszechświecie stał się paliwem przyszłości. Choć może brzmi to jak science-fiction, zebrani na konferencji wskazywali na duży potencjał wodorowej motoryzacji.
Od 11 do 13 lipca br w Meksyku odbędą się największe targi motoryzacyjne w Ameryce Północnej. Szacuje się, że 600 wystawców z całego świata biorących udział w INA PAACE Automechanika, odwiedzi ponad 25 000 osób. To wielka szansa dla polskich producentów części samochodowych, których wspiera Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) organizując stoisko narodowe.
Zadłużenie sektora motoryzacyjnego w ciągu ostatniego roku wzrosło i obecnie wynosi 364,6 mln zł. Z tego 43% należy do firm sprzedających pojazdy, a 33% do podmiotów zajmujących się konserwacją i naprawą pojazdów.
1 marca 2008 roku firma Yamha zaprasza do swoich salonów na 10. rocznicę istnienia legendarnej serii R.
Oto dziesięć typowych błędów montażowych, które często popełniane są w praktyce warsztatowej.
Polska branża motoryzacyjna to ponad 2700 firm, z których ponad trzy czwarte to mikroprzedsiębiorstwa zatrudniające poniżej 10 osób.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu