Praktycznie każda naprawa blacharska jest równoznaczna z koniecznością odbudowy wygłuszenia samochodu oraz uszczelnień miejsc styku blach nadwozia – jeśli nie w całym pojeździe, to na pewno w jego części.
Współczesne nadwozia samochodów są powlekane antykorozyjnie. Wielu producentów pojazdów udziela więc długoterminowych gwarancji na korozję – w niektórych przypadkach jest ona ważna nawet przez cały okres eksploatacji pojazdu.
Rozbudowane konstrukcje nadwozi coraz skuteczniej absorbują i rozpraszają energię w trakcie kolizji.
Aluminium w konstrukcjach nośnych zostaje zastępowane stalami o wysokiej wytrzymałości, tworzywami sztucznymi oraz materiałami kompozytowymi. W ten sposób otrzymuje się jeszcze lżejszą i bardziej wytrzymałą konstrukcję, która niestety ma znacznie wyższe wymagania podczas napraw.
Dach, maska silnika czy klapa bagażnika z włókna węglowego dziś już tak nie szokują. Spotykane są całe nadwozia wykonane z włókien węglowych.
Ford Motor Company wykorzystuje najnowocześniejsze technologie, aby zapewnić wysoką jakość produkowanych pojazdów oraz precyzję wykonania części i paneli nadwozia na poziomie 99,99%
Import aut z Ameryki to sposób na wymarzone auto, ale przy zakupie samochodu trzeba uważać. Importowane do Polski auta z Ameryki w zdecydowanej większości są po wypadkach i najczęściej mają uszkodzone nadwozie – jak wynika z danych autoDNA, serwisu umożliwiającego sprawdzenie historii pojazdu po numerze VIN.
Tuning zawieszenia cieszy się obecnie ogromną popularnością i jest jedną z najczęściej wybieranych modyfikacji pojazdu.
Samochód koncepcyjny Renault Morphoz przedstawia wizję osobistego samochodu, który można udostępniać innym i to w niedalekiej przyszłości, po 2025 roku. Konstruktorzy wykorzystali przyszłą modułową platformę Aliansu dla samochodów elektrycznych CMF-EV i opracowali kilka konfiguracji mocy, specyfikacji użytkowych, zasięgu oraz kabiny i pojemności bagażnika.
Materiały termoplastyczne o dużej płynności są zazwyczaj nieco droższe niż porównywalne materiały standardowe, zapewniają jednak korzyści w zakresie obróbki, kosztów produkcji i swobody projektowania, które sprawiają, że jest to opłacalne rozwiązanie.
Każdy rodzaj materiału wymaga odpowiedniej techniki łączenia oraz użycia różnych gazów osłonowych, aby uniknąć nieprawidłowości w strukturze samej spoiny. Gazy osłonowe generowane są podczas topienia otuliny w elektrodzie lub dostarczane przewodem.
Toyota Corolla Sedan zyskuje bardziej sportowy wygląd za sprawą nowej wersji GR Sport. Teraz już wszystkie odmiany nadwozia kompaktowej Toyoty będą dostępne w wersji firmowanej przez TOYOTA GAZOO Racing. Nowa wersja GR Sport dla Corolli Sedan wyróżnia się charakterystycznymi elementami stylistycznymi nadwozia i wnętrza, specjalnymi tapicerkami oraz aluminiowymi obręczami kół. Elementy te zostały zunifikowane dla wszystkich odmian nadwozia Corolli, aby podkreślić charakter linii GR Sport.
Gdy geometria zawieszenia, a nawet całego nadwozia ulega zmianie w wyniku kolizji czy wypadku.
Lakierowanie nadwozia samochodów to istotny etap podczas naprawy i renowacji pojazdów.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu