Współczesne silniki spalinowe charakteryzują się znakomitymi osiągami, niskim spalaniem, doskonałą kulturą pracy oraz dużą niezawodnością. Rola czujników w zapewnieniu prawidłowej pracy i optymalnych parametrów silnika wiąże się ściśle z jego układami: wtryskowym i zapłonowym. To głównie one decydują o kulturze pracy silnika. Ale zastosowanie nowoczesnych układów wtryskowych i zapłonowych często stwarza pewne ograniczenia podczas regulacji, obsługi i wykrywania nieprawidłowości w warsztatach samochodowych.
Firma MAHLE opublikowała informację techniczną dotyczącą filtrów paliwa w samochodach Volkswagen z silnikami 1,6 i 2,0 TDI.
Specjaliści LEMFÖRDER (marka koncernu ZF) we współpracy z fi rmą Audi opracowali system poduszek silnika, które w ramach jednego elementu łączą optymalne parametry tłumienia na biegu jałowym orazpodczas dynamicznej jazdy.
Continental dostarcza pompę wody, która ma obudowę z lekkiego odlewu aluminiowego.
Na początku do smarowania silników pojazdów używano znacznie mniej wydajnych tłuszczów zwierzęcych i roślinnych. Tymczasem współczesne oleje silnikowe to technologiczne dzieła sztuki.
Aby warsztaty mogły stale oferować swoim klientom wysokiej jakości części zamienne, firma Wulf Gaertner Autoparts AG ciągle rozbudowuje swój asortyment. Włączając do oferty ponad 100 nowych poduszek silnika MEYLE, producent z Hamburga powiększa obecnie swoje pokrycie w tym segmencie. Dzięki temu niezależne warsztaty mogą wyposażyć łącznie ponad 173 milionów pojazdów w Europie.
Silnik używanej taksówki w dobrym stanie?
Trudno sobie wyobrazić, ile razy konstruktorzy McLarena Senny z klocków LEGO nadepnęli w nocy na leżący na podłodze element. O tym, że tak musiało się stać, świadczy chociażby fakt, że model był budowany przez 10-osobowe zespoły, które pracowały 24 godziny na dobę, na kilka zmian.
Rozwój konstrukcji silników sprawił, że olej silnikowy to nie tylko środek smarny i chłodzący silnik. Dzisiaj oczekuje się od niego, by spełniał inne zadania, konieczne dla zapewnienia prawidłowej pracy i możliwie długiego okresu eksploatacji silnika oraz jego układów. Olej silnikowy jest zanieczyszczany osadami, które: powstają „przy okazji” procesu spalania; są następstwem procesów starzenia oleju; są produktami rozkładu paliwa, które przedostało się do oleju silnikowego; są produktami procesów zużycia ściernego oleju.
Od prawie dwudziestu lat Volkswagen stosuje sprzęgło Haldex do przeniesienia napędu na wszystkie koła. Rozwiązanie to jest alternatywą dla napędu Quattro, pozwalając na pełną regulację rozdziału siły napędowej za pośrednictwem sterownika elektronicznego, uwzględniając warunki jazdy, jak i współpracę z systemami ABS, ESP, ASR, EBV czy EDS.
Określenie zawartości tlenu w spalinach odbywa się za pomocą oddzielnego czujnika, który w wyniku reakcji chemicznych wysyła sygnał elektryczny, proporcjonalny do zawartości tlenu w spalinach (np. czujnik galwaniczny).
Silnik spalinowy wykorzystuje kontrolowane eksplozje do generowania mocy, w trakcie których powstaje znaczna ilość ciepła. Dlatego niezwykle istotne jest, aby układ chłodzenia silnika był sprawny.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu