Firma Hyundai Motor rozpoczęła prace nad rozwijaniem technologii ogniw paliwowych (FCEV) już ponad 20 lat temu - wraz z powstaniem specjalnie dedykowanego zespołu badawczego w 1998 roku.
Na początku 2017 roku Toyota rozpocznie sprzedaż autobusów Toyota FC Bus napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Producent planuje wprowadzić do użytku ponad 100 takich pojazdów przed Igrzyskami Olimpijskimi w Tokio w 2020 roku.
Elementy do ogniw paliwowych to przyszłość z której będą mogły korzystać pojazdy poruszające się poza drogami publicznymi, takie jak maszyny budowlane, pojazdy komunalne i pojazdy obsługi naziemnej w portach lotniczych.
Trzy instytuty im. Fraunhofera wspólnie pracują nad stworzeniem taniej metody produkcji stosów ogniw paliwowych. Naukowcy chcieliby, by w przyszłości kosztowały one tyle samo co silniki benzynowe.
Dwa lata po rynkowej premierze wodorowego sedana Mirai, Toyota wprowadza kolejny pojazd wykorzystujący technologię ogniw paliwowych.
Firma AVL, specjalizująca się w technologiach mobilnych, nawiązała współpracę z firmą Red Bull Advanced Technologies, oddziałem Red Bull Racing Group, w celu stworzenia nowej generacji ogniw paliwowych o ultrawysokiej gęstości mocy.
Firma Daimler Truck wkracza w kolejną fazę rozwoju w kierunku dekarbonizacji transportu dzięki wprowadzeniu na rynek ciężarówek napędzanych wodorem.
Suzuki Motor Corporation opracowała projekt samochodu kompaktowego, noszącego oznaczenie SX4 -FCV, w którym źródłem napędu są ogniwa paliwowe.
Dążąc do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla związanej z działaniem firmy, Toyota uzupełniła system zasilania zakładu Honsha w prefekturze Aichi o pionierskie rozwiązanie wykorzystujące stacjonarne wodorowe ogniwa paliwowe.
Paliwem LF-FC jest wodór, który łączy się w ogniwach paliwowych z tlenem, uwalniając energię. Jedynym produktem ubocznym tej reakcji jest woda. Prąd wytwarzany w ogniwach paliwowych zasila silnik elektryczny. Układ nie wykorzystuje silnika spalinowego, dlatego samochód nie emituje żadnych spalin ani szkodliwych substancji.
VDL Groep zaprezentowało wodorową ciężarówkę, która wykorzystuje ogniwa paliwowe Toyoty. Pojazd rozpoczyna pięcioletnie testy w ramach sieci logistycznej Toyoty, a kolejne cztery ciężarówki wkrótce dołączą do floty transportowej.
Stellantis Pro One rozszerza swoje możliwości produkcji pojazdów zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi, rozpoczynając własną produkcję zarówno średnich, jak i dużych samochodów dostawczych odpowiednio w Hordain (Francja) i Gliwicach (Polska), zwiększając tym samym wybór bezemisyjnych rozwiązań w zakresie mobilności.
Produkcja prądu bez emisji substancji szkodliwych dzięki „zimnemu spalaniu”.
Toyota Motor Europe (TME) we współpracy z holenderską firmą VDL Groep (VDL) wprowadzi na europejski rynek bezemisyjne samochody ciężarowe napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi Toyoty. Pierwsze egzemplarze pojawią się na drogach jesienią 2023 roku i będą wykorzystywane przez logistycznych partnerów TME.
Podczas wizyty w zakładzie w Hordain w północnym regionie Francji Hauts-de-France dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares, ogłosił rozpoczęcie masowej produkcji lekkich samochodów dostawczych Peugeot, Citroën i Opel w wersji zasilanej wodorem, wyposażonej w ogniwa paliwowe.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu