Sprzedaż olejów silnikowych w ostatnich latach utrzymuje się na stałym poziomie. Rynek środków smarnych w 2019 roku miał wielkość 226 448 ton. Według badań przeprowadzonych przez „Technavio” szacuje się, że w skali globalnej rynek olejów silnikowych wzrośnie o 4% do 2024 roku.
Producent środków smarnych, firma Ravenol, wprowadza do swojej oferty nowy, w pełni syntetyczny płyn do przekładni automatycznych Ravenol ATF M 9-G Serie z aprobatą producencką koncernu Daimler.
Shell rozszerza swoją ofertę niskopopiołowych olejów silnikowych o syntetyczny produkt Shell Helix HX8 ECT 5W-30. Nowy olej, przeznaczony do samochodów osobowych wyposażonych w silniki benzynowe, Diesla i zasilane gazem LPG, zapewnia optymalną ochronę jednostki napędowej w różnych warunkach jazdy. Produkt otrzymał aprobatę Volkswagen 504.00/507.00.
RAVENOL ESF Extra Servo Fluid to syntetyczny olej hydrauliczny przystosowany do użytku w temperaturach od -50°C do +110°C.
Olej syntetyczny, opracowany specjalnie dla bezstopniowych skrzyń biegów CVT drugiej generacji marki Honda. Powstał na bazie wysokiej jakości olejów bazowych z udziałem polialfaolefin (PAO) oraz specjalnych dodatków i inhibitorów, które zapewniają prawidłowe funkcjonowanie przekładni. Jest olejem o niskiej lepkości, gwarantuje wysoki wskaźnik lepkości, ochronę przed zużyciem także przy wysokich obciążeniach, zapewnia też optymalne przenoszenie mocy.
Firma Ravenol zaprezentowała ATF MERCON®LV Fluid, który jest w pełni syntetycznym olejem ATF do przekładni automatycznych firmy Ford.
Ponad 40 lat od premiery pierwszego dostępnego na całym świecie oleju syntetycznego, ExxonMobil wprowadza do sprzedaży Mobil 1 ESP x2 0W-20. Tym samym producent kolejny raz podnosi standardy na rynku środków smarnych.
Platinum Oil Wielkopolskie Centrum Dystrybucji prezentuje uniwersalny smar płynny.
Liqui Moly prezentuje Liqui Moly Brake Pin – syntetyczny smar stworzony z myślą o montażu i naprawach układów hamulcowych.
Trudno sobie wyobrazić, ile razy konstruktorzy McLarena Senny z klocków LEGO nadepnęli w nocy na leżący na podłodze element. O tym, że tak musiało się stać, świadczy chociażby fakt, że model był budowany przez 10-osobowe zespoły, które pracowały 24 godziny na dobę, na kilka zmian.
W zeszłym roku olej wymieniło o 5% więcej kierowców niż w roku 2010. Nie ma jeszcze dokładnych informacji na temat roku 2012, ale na podstawie trendów panujących na rynku olejów w ostatnich trzech latach można oszacować, że ta liczba będzie rosnąć.
Coraz nowocześniejsze rozwiązania stosowane w silnikach oraz specyficzne systemy oczyszczania spalin powodują, że już nie można używać dowolnego oleju silnikowego.
Mimo wielu zabiegów odchudzających te same modele samochodów ważą więcej niż kiedyś.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu