Syntetyczne oleje silnikowe są największą grupą produktów olejowych w Polsce – mają prawie 16,3-proc. udziału w całym rynku. Segment ten notował największą dynamikę wzrostu na przestrzeni ostatnich 10 lat. Ze względu na rosnącą sprzedaż samochodów wyposażonych w nowoczesne silniki i import aut z Europy Zachodniej popyt na oleje syntetyczne będzie coraz większy. Kierowcy najczęściej sami wybierają markę i rodzaj oleju, ale wspierają się przy tym radą fachowców – wynika z badania „Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownicą” przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie Shell.
Do rodziny olejów silnikowych Kraft Automotive dołączają kolejne. Wszystko po to, by zaspokoić zróżnicowane potrzeby klientów poszukujących produktów o dobrych parametrach i w atrakcyjnej cenie.
Sprzedaż syntetycznych olejów silnikowych do samochodów osobowych w Polsce dynamicznie rośnie nieprzerwanie od 11 lat. Największą grupę, bo już niemal 40% olejów silnikowych stanowią obecnie te o najniższych lepkościach 0W-X i 5W-X. Tym samym Polska dołącza do światowego trendu dominacji syntetyków wśród olejów silnikowych. Jakie są główne zalety olejów syntetycznych?
Firma Castrol rozszerza swoje portfolio produktów neutralnych, pod względem emisji dwutlenku węgla w Europie, o linię zaawansowanych olejów do przekładni i mostów napędowych Castrol TRANSMAX.
W 2024 r. wiodąca na świecie marka syntetycznych olejów silnikowych świętuje swój 50 jubileusz w branży motoryzacyjnej. Planowane z tej okazji wydarzenia podkreślą historyczne, teraźniejsze i nowe relacje z producentami OEM, partnerami ze świata sportów motorowych i nie tylko.
Firma Castrol wprowadziła na rynek TRANSMAX DUAL MULTIVEHICLE, nowy, w pełni syntetyczny olej przekładniowy przeznaczony specjalnie do przekładni dwusprzęgłowych (DCT/DSG) wyposażonych w mokre sprzęgła.
Silniki samochodów rajdowych i wyścigowych są niezwykle obciążone. Jeśli już pracują, to przez zdecydowaną większość czasu na bardzo wysokich obrotach. Do takich warunków pracy trzeba dopasować olej silnikowy.
Niemiecki producent olejów silnikowych BIZOL posiada w swojej ofercie szeroką gamę produktów, które doskonale sprawdzają się we wszystkich typach samochodów osobowych, jak i ciężarowych.
Uproszczona gama oraz bardziej przejrzyste oznakowanie wyrobów do jednośladów.
Dzisiejsze silniki znacząco różnią się od tych, które były montowane pod maską naszych aut jeszcze dekadę temu. Wiele osób zadaje sobie pytanie, czy nowo pojawiające się konstrukcje silników spalinowych to już wyczerpanie możliwości technologicznych.
Mity o zawodności automatycznych skrzyń biegów przeszły już do lamusa i kupując dziś samochód wiele osób decyduje się na przekładnie automatyczną. Awarie oczywiście zdarzają się wszędzie, nie istnieją rzeczy niezawodne, jednak należy pamiętać, że w przypadku automatycznych skrzyń biegów spowodowane są one najczęściej albo niewłaściwym doborem oleju ATF, albo brakiem ich regularnej wymiany, która jest konieczna do prawidłowej pracy przekładni.
W silnikach motocyklowych olej pracuje w wyższych temperaturach niż w samochodowych. Wpływa na to większa moc jednostkowa tych silników, większe ich obciążenie, wyższe prędkości obrotowe oraz to, że w konstrukcjach chłodzonych powietrzem to olej jest czynnikiem chłodzącym silnik, a jest go mniej niż w silnikach samochodowych.
20 listopada we Wrocławiu miało miejsce III Sympozjum LOTOS Oil. Tematami przewodnimi były m.in. rynek olejów bazowych, technologia HBO, a także asortyment olejów związanych z szeroko pojętym przemysłem.
Samochody o sportowej charakterystyce wyróżnia pewna szczególna cecha. To założone przez konstruktorów przystosowanie do permanentnego korzystania przez ich kierowców z pełnych osiągów silnika. Dlatego jednocześnie bardzo duże wymagania stawiane są przed stosowanymi do takich silników środków smarnych.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu