Współpraca Grupy PSA i jednego z wiodących światowych producentów ogumienia zaowocowała wprowadzeniem tej jesieni na rynek nowej gamy opon EUROREPAR RELIANCE WINTER.
Sezonowa wymiana opon zawsze powinna być okazją do oględzin stanu amortyzatorów. Wykonaniem tej prostej czynności każdy mechanik samochodowy może przyczynić się do realnej poprawy bezpieczeństwa na drodze.
Transport pasażerski, szczególnie podczas trudnych zimowych warunków, wymaga bezpiecznych i sprawdzonych rozwiązań. Jednak odpowiednie opony zimowe mają znaczenie nie tylko w rejonach wyżynnych i górzystych, ale także na nizinach i w ruchu miejskim.
Jeśli serwis oponiarski doradził, żeby dojechać zimowe opony latem – bo i tak już się kończą – to zmień go na bardziej profesjonalny. Zmień też koniecznie opony – najpóźniej przed wyjazdem wakacyjnym.
Marki opon należące do Goodyear zajęły 3 pierwsze miejsca w najnowszych testach opon zimowych ADAC, najbardziej kompleksowych badań tego typu w Europie.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Moto Data 85% kierowców, którzy wymieniają opony na zimowe, deklaruje wymianę jeszcze przed rozpoczęciem sezonu – w październiku lub listopadzie. Choć w Polsce nie ma wprost wymogu jazdy na oponach zimowych, to 78% polskich kierowców opowiada się za wprowadzeniem wymogu wymiany opon letnich na zimowe.
Zachowanie mobilności zimą ma kluczowe znaczenie dla floty transportowej. Jak wskazuje Benjamin Willot, dyrektor marketingu opon ciężarowych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, nie wszystkie opony ciężarowe dostępne na rynku sprostają trudnym warunkom zimowym na drodze.
Ford zatwierdził opony zimowe premium firmy Continental do swoich najnowszych modeli Explorer, Fiesta, Focus, Mustang i Puma. Dla tych pięciu modeli WinterContact TS 870 i WinterContact TS 870 P można zamówić bezpośrednio u dealerów
Firma Goodyear rozszerza ofertę opon marki Dunlop do lekkich samochodów dostawczych (Light Truck) o dwa nowe produkty w segmencie całorocznym i zimowym – Econodrive AS i Econodrive Winter. Nowe modele zapewnią użytkownikom dobre osiągi w każdych warunkach pogodowych, oferując przy tym długie przebiegi i trwałość.
Polscy kierowcy zimą najbardziej obawiają się jazdy po oblodzonych, śliskich i mokrych drogach przy ograniczonej widoczności, a ich pewność siebie za kierownicą jest wyraźnie niższa niż kierowców w innych krajach europejskich objętych badaniem przeprowadzonym na zlecenie Goodyear. Badanie pokazało też, że odpowiednie opony są dla polskich kierowców kluczowym elementem podnoszącym poczucie pewności na drodze, ważniejszym niż w innych krajach.
Krążące wśród kierowców mity na temat eksploatacji samochodu zimą wynikają często z przeświadczenia, że w motoryzacji od dziesięcioleci nic się nie zmieniło.
Kierowcy w ciągu roku najczęściej stosują dwa rodzaje opon. W okresie letnim wybierają oni najczęściej szerokie opony o niskim profilu ze względu na lepszą prezentację samochodu na drodze. Zimą za to kierowcy wybierają opony wąskie, choć nie prezentują się one już tak atrakcyjnie, jak te szerokie. Jednak wybór opon wpływa nie tylko na wygląd pojazdu, ale przede wszystkim na prowadzenie i komfort jazdy.
Europejskie przepisy dotyczące obowiązkowego zimowego wyposażenia pojazdów ciężarowych i autobusów wprowadzają kilka istotnych zmian. Continental, aby pomóc menedżerom flot w spełnianiu najnowszych wymogów prawnych, zebrał regulacje dotyczące m.in. opon zimowych i stosowania łańcuchów w 39 krajach.
Wymianę opon na zimowe deklaruje ponad 90% polskich kierowców. Większość sięga po używane modele z ubiegłych lat. Jak sprawdzić, czy nadają się do jazdy na ośnieżonej i śliskiej drodze?
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu