„Stella Bianca” to po włosku „biała gwiazda”. Jednak w świecie opon to określenie jest jednoznacznie kojarzone z Pirelli – przede wszystkim ze złotą erą wyścigów samochodowych.
Trudno sobie wyobrazić, ile razy konstruktorzy McLarena Senny z klocków LEGO nadepnęli w nocy na leżący na podłodze element. O tym, że tak musiało się stać, świadczy chociażby fakt, że model był budowany przez 10-osobowe zespoły, które pracowały 24 godziny na dobę, na kilka zmian.
CTS-1 to nowa generacja paliwooszczędnych opon na oś toczoną przeznaczonych do ruchu dalekobieżnego i transportu regionalnego.
Od prawie dwudziestu lat Volkswagen stosuje sprzęgło Haldex do przeniesienia napędu na wszystkie koła. Rozwiązanie to jest alternatywą dla napędu Quattro, pozwalając na pełną regulację rozdziału siły napędowej za pośrednictwem sterownika elektronicznego, uwzględniając warunki jazdy, jak i współpracę z systemami ABS, ESP, ASR, EBV czy EDS.
Określenie zawartości tlenu w spalinach odbywa się za pomocą oddzielnego czujnika, który w wyniku reakcji chemicznych wysyła sygnał elektryczny, proporcjonalny do zawartości tlenu w spalinach (np. czujnik galwaniczny).
Branża motoryzacyjna zmierza w kierunku elektromobilności. Aby jednak kierowcy przekonali się do aut z napędem elektrycznym, niezbędne są dalsze prace nad silnikami, bateriami i innymi elementami układu napędowego, które są odpowiedzialne m.in. za osiągi czy zasięg takiego samochodu. Okazuje się, że ważną rolę do odegrania mają również opony do aut elektrycznych.
Standox wspiera swoje warsztaty lakiernicze pomagając im w zdobywaniu nowych klientów. Marka specjalizująca się w branży lakierów renowacyjnych opracowała koncepcję marketingową o nazwie 1DayRepair.
Obwód ładowania składa się z alternatora, regulatora napięcia, wiązki przewodów i niekiedy lampki ładowania. Wprowadzając dodatkowe wyposażenie elektryczne pojazdu, należy sprawdzić, czy moc alternatora jest wystarczająca, i w razie potrzeby zastosować alternator o większej mocy.
Najbardziej rozpowszechnionym typem transmisji danych – stosowanym w motoryzacji od ponad 20 lat – jest standard CAN (Controller Area Network).
Bez regularnej kontroli stanu ogólnego opon, głębokości bieżnika oraz ciśnienia nie może być mowy o bezpiecznym podróżowaniu. Jeśli argument bezpieczeństwa nie jest wystarczający, warto wiedzieć, że za zły stan opon grożą również konsekwencje finansowe, a nawet odebranie dowodu rejestracyjnego.
W ofercie firmy Arcom jest kilkadziesiąt rozwiązań do składowania wszystkich rodzajów opon.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu