Branża motoryzacyjna zmierza w kierunku elektromobilności. Aby jednak kierowcy przekonali się do aut z napędem elektrycznym, niezbędne są dalsze prace nad silnikami, bateriami i innymi elementami układu napędowego, które są odpowiedzialne m.in. za osiągi czy zasięg takiego samochodu. Okazuje się, że ważną rolę do odegrania mają również opony do aut elektrycznych.
Bez regularnej kontroli stanu ogólnego opon, głębokości bieżnika oraz ciśnienia nie może być mowy o bezpiecznym podróżowaniu. Jeśli argument bezpieczeństwa nie jest wystarczający, warto wiedzieć, że za zły stan opon grożą również konsekwencje finansowe, a nawet odebranie dowodu rejestracyjnego.
Marka EUROREPAR, która systematycznie rozwija się i oferuje już ok. 50 grup asortymentowych części zamiennych do samochodów różnych marek, wprowadza tej wiosny na rynek polski rodzinę opon letnich EUROREPAR RELIANCE.
O opony do samochodów elektrycznych spytaliśmy Krystiana Aleksiewicza, administratora portalu internetowego Polskie Składy Oponiarskie Sp. z o.o.
Podczas gdy klienci szukają najlepszej oferty letniego ogumienia, serwisy prześcigają się w propozycji najbardziej atrakcyjnych rozwiązań dla zmotoryzowanych. Przykładem może być propozycja sieci Premio, która do kompletu nowego ogumienia dodaje… ubezpieczenie.
Dominująca pozycja marki Pirelli – łącznie 60% prezentowanych w Genewie supersamochodów jest wyposażone w opony Pirelli P Zero.
Hankook podczas Essen Motor Show zaprezentował koncepcyjne modele dwóch opon - Hexonic i Aeroflow. Zdradzają one, jak mogą wyglądać opony przyszłości.
Jakie opony kupują Polacy do swojego samochodu, gdy przyjdzie czas na ich wymianę?
Dzięki specjalnym mieszankom do produkcji opon samochodów elektrycznych producenci ogumienia uzyskują o kilka procent większy zasięg. Niskie opory toczenia nie są jednak jedyną szczególną cechą tego typu opon.
Continental uzupełnia gamę opon do pojazdów ciężarowych o inteligentne opony iTyre z fabrycznie zainstalowanymi czujnikami ContiPressureCheck do natychmiastowego pomiaru poziomu ciśnienia i temperatury w oponie.
Nowatorski komponent ma pomagać w zwiększaniu efektywności paliwowej wytwarzanego przez koncern Goodyear ogumienia.
Kierowcy w ciągu roku najczęściej stosują dwa rodzaje opon. W okresie letnim wybierają oni najczęściej szerokie opony o niskim profilu ze względu na lepszą prezentację samochodu na drodze. Zimą za to kierowcy wybierają opony wąskie, choć nie prezentują się one już tak atrakcyjnie, jak te szerokie. Jednak wybór opon wpływa nie tylko na wygląd pojazdu, ale przede wszystkim na prowadzenie i komfort jazdy.
Transport pasażerski, szczególnie podczas trudnych zimowych warunków, wymaga bezpiecznych i sprawdzonych rozwiązań. Jednak odpowiednie opony zimowe mają znaczenie nie tylko w rejonach wyżynnych i górzystych, ale także na nizinach i w ruchu miejskim.
Opony letnie Eurorepar Reliance to gama 49 wymiarów (od 13 do 17 cali), stosowanych w ogromnej większości samochodów poruszających się po drogach Europy.
Polski oddział koncernu Continental podsumował 20 lat działalności w Polsce. W ciągu dwóch dekad funkcjonowania firma pięciokrotnie zwiększyła zatrudnienie, potroiła liczbę marek w ofercie, osiągnęła rekordowy obrót na poziomie ponad miliarda złotych rocznie i stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek opon w Polsce.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu