Pracujący silnik spalinowy wytwarza duże ilości energii, z której jedynie niewielka część – ok. 34% – zamieniana jest na energię poruszającą pojazd. Reszta to ciepło, które musi zostać umiejętnie rozproszone, by nie doszło do zatarcia silnika.
Silnik tłokowy pracuje dzięki spalaniu paliwa. W trakcie spalania energia chemiczna paliwa wykorzystywana jest do wymuszenia ruchu tłoków, a później – do obrócenia wałem korbowym. Niestety w tym procesie produkowana jest znaczna ilość energii cieplnej. Jest ona potrzebna, lecz jej nadmiar prowadzi do uszkodzenia silnika.
Współpraca Castrol z instytutem RISE. Cel – operacowanie nowej generacji płynów chłodzących w technologii zanurzeniowej do centrów danych.
Samochód elektryczny mimo mniejszej liczby komponentów wciąż wymaga regularnej obsługi. Wynika to choćby z tego, że – jak w każdym innym samochodzie – znajdują się w nim płyny eksploatacyjne.
Auta elektryczne szybko stają się codziennością w branży motoryzacyjnej. Nie wymagają oleju silnikowego, ale nadal potrzebują nowoczesnych smarów i płynów.
Bezpieczeństwo na drodze to priorytet każdego jej użytkownika, zarówno samego motocyklisty jak i kierowców samochodów czy pieszych.
UFI Filters, lider w dziedzinie technologii filtracji, zarządzania termicznego i filtracji wodoru, robi kolejny krok na obszarze elektrycznej mobilności, wprowadzając układ chłodzenia oleju przekładniowego do platformy PPE w Audi i Porsche.
Cztery na dziesięć płynów hamulcowych DOT-4 nie spełnia określonych norm, wynika z badania Instytutu Transportu Samochodowego. Złej jakości płyn wydłuża drogę hamowania, a w skrajnych wypadkach może całkowicie uniemożliwić hamowanie pojazdu.
Sercem pojazdu elektrycznego jest akumulator wysokiego napięcia (high voltage – HV). Magazynuje on energię elektrochemiczną, która energią elektryczną zasila silnik.
Systemy chłodzenia wymagają obecnie bardzo wyspecjalizowanych płynów chłodzących.
Od momentu uruchomienia silnika jego niezawodna praca zależy od wysokiej jakości, czystego oleju, który krąży pod ciśnieniem i smaruje metalowe elementy ruchome, takie jak wałek rozrządu, panewki wału korbowego oraz zawory silnikowe.
Jednym z pionierów w zakresie opracowywania płynów eksploatacyjnych do pojazdów elektrycznych jest firma Total Lubrifiants.
Federal-Mogul powiększa asortyment produktów hamulcowych.
Dbałość o prawidłowy poziom oraz terminową wymianę podstawowych płynów eksploatacyjnych to obowiązek każdego kierowcy. Zdarza się jednak, że w sytuacji losowej zmuszeni jesteśmy uzupełnić płyn produktem innego producenta lub o odmiennych właściwościach. Czasem pomocne mogą okazać się kolory, ale nie jest to zasada. Które ciecze można ze sobą mieszać, a które nie?
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu