Montaż paska rozrządu niekiedy stanowi wyzwanie. Zawsze należy postępować zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Często jednak zapominamy o precyzyjnym doborze części lub kierujemy się innymi czynnikami, np. ceną, co niestety może mieć przykre konsekwencje.
Układ sterowania rozrządem silnika to jeden z niewielu elementów konstrukcji, który wymaga prawidłowego utrzymania, by kierowca nigdy nie musiał szukać pomocy mechanika w razie awarii. Oto sześć zasad, których przestrzeganie gwarantuje brak przykrych niespodzianek ze strony rozrządu.
Nowe etykiety opakowań zapewniają potrójne zabezpieczenie i pozwalają odróżnić oryginalne produkty od podróbek.
Firma Gates podejmuje wszelkie możliwe kroki, aby nie dopuścić do dystrybucji podrabianych produktów sprzedawanych pod jej nazwą.
SKF wprowadził do wybranych zestawów naprawczych rozrządu nowe napinacze paska rozrządu. Zastosowane zmiany zgodne są z wymaganiami technicznymi stawianymi przez producenta samochodu.
Gates rozszerza ofertę rozwiązań do układów napędu paska synchronicznego w regionie EMEA o nastawniki faz rozrządu (VVTS) o jakości OE.
W niektórych silnikach producent ustala wyjątkowo długi okres między wymianami zestawu rozrządu. W innych – jest on zaskakująco krótki.
Eksperci z firmy Gates odpowiadają na pytania mechaników i prezentują właściwości pasków rozrządu PTFE.
Układ rozrządu w samochodach jest jednym z najważniejszych układów, zapewniającym nie tylko prawidłowe sterowanie elementami zapewniającymi dostarczenie paliwa do silnika oraz usunięcie spalin, ale także właściwą synchronizację układu korbowo-tłokowego z układem sterowania zaworami. Jej brak może bowiem spowodować poważną i kosztowną dla użytkownika awarię układu.
Konstruktorzy jednostek napędowych coraz częściej stosują pasek wieloklinowy. Z jednej strony jest mniej podatny na zerwanie, z drugiej jego wymiana wymaga od mechanika większego nakładu pracy. Z pomocą przychodzi firma SKF, oferująca kompletne zestawy części oraz przydatne do tego narzędzia.
Większość polskich kierowców decyduje się na zakup samochodów używanych – w 2016 r. sprzedano 476 tys. nowych pojazdów, a jednocześnie było aż 1,96 mln ofert sprzedaży samochodów z drugiej ręki. Nabycie używanego samochodu zawsze niesie ze sobą ryzyko ujawnienia się poważnej usterki już po dokonanej transakcji, a jedną z groźniejszych może być awaria napędu układu rozrządu.
Airtex, producent paskowych zestawów rozrządu OE z pompą cieczy chłodzącej przypomina, że jeśli rozrząd jest wyposażony w układ zmiennych faz, to oprócz okresowej wymiany paska, napinaczy i pompy cieczy należy zawsze sprawdzić także działanie tego dodatkowego układu.
Montaż paska rozrządu niekiedy stanowi wyzwanie. Zawsze należy postępować zgodnie z procedurą producenta samochodu. Często jednak zapominamy o precyzyjnym doborze lub kierujemy się innymi czynnikami, np. ceną, co niestety może mieć przykre konsekwencje.
SKF nieustannie wprowadza nowe rozwiązania, nawet do produktów obecnych już na rynku. Najnowszym przykładem jest zmiana sposobu smarowania przegubów napędowych oraz zawartość zestawu napinacza paska rozrządu.
Airtex – producent OE – rekomenduje okresową wymianę całych zestawów: rozrządu i pompy cieczy.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu