W zakresie komfortu i bezpieczeństwa elektryczny hamulec postojowy posiada szereg istotnych zalet w porównaniu do tradycyjnego linkowego hamulca ręcznego. Brak dźwigni hamulca ręcznego daje więcej miejsca oraz większą swobodę przy projektowaniu konsoli środkowej. Ze względu na ich coraz powszechniejsze stosowanie w ciężkich pojazdach oraz SUVach, wymagania bezpieczeństwa stawiane tym systemom są coraz wyższe.
Wzrost liczby podrobionych części na świecie stanowi realne ryzyko dla całego łańcucha dostaw na rynku wtórnym, od producentów i dystrybutorów, przez warsztaty, aż po klientów. W artykule analizujemy wyzwania związane z podróbkami świec zapłonowych DENSO i radzimy, jak je rozpoznać.
Światowy handel podrabianymi produktami Mercedes-Benz stale rośnie, szczególnie w internecie. W 2022 r. odnotowano kolejny znaczący wzrost aktywności w obszarze podróbek w mediach społecznościowych i na platformach handlowych.
Na rynku pojawiły się podróbki testerów diagnostycznych firmy Autocom. Od szwedzkiego oryginału różni je niemal wszystko: wygląd, ergonomia użytkowania, jednak przede wszystkim funkcjonalność oprogramowania i możliwość jego aktualizacji.
Kierowcy potrafią bez mrugnięcia okiem wydać kilka tysięcy złotych na naprawę zawieszenia czy układu przeniesienia napędu (sławne „dwumasy”), a tymczasem zadbanie o oświetlenie drogi – kluczowe dla bezpieczeństwa jazdy – jest pomijane, choć o wiele tańsze.
Praktycznie każdy pojazd, który trzeba zdiagnozować, powinien zostać podłączony do testera diagnostycznego. Przebieg diagnostyki zależy od wiedzy mechanika i umiejętności wykorzystania przez niego sprzętu diagnostycznego.
Podróbki hamulców Brembo stają się coraz bardziej powszechne, dlatego istotne jest, aby umieć rozpoznać próbę oszustwa. Podrobione części można podzielić na trzy grupy – „fakes”, „semi-fakes” i „super fakes” – i każda z nich jest równie niebezpieczna.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu