Wszędzie tam, gdzie zachodzi konieczność przeniesienia momentu obrotowego, stosuje się sprzęgło.
Przekładnia hydrokinetyczna w skrzyniach automatycznych odpowiada za przeniesienie prędkości obrotowej i momentu obrotowego oraz tłumi drgania skrętne.
Systemy start-stop są dostępne w coraz większej liczbie samochodów. Ich sterowanie jest łatwe w przypadku automatycznej skrzyni biegów, jednak przypadku standardowej przekładni manualnej przysparza więcej kłopotów.
Obecnie pojazdy osobowe wyposaża się w coraz bardziej skomplikowane, zautomatyzowane skrzynie biegów. Ich wprowadzenie do układu przeniesienia napędu zmniejsza liczbę ingerencji kierowcy dotyczących podejmowania decyzji o wyborze odpowiedniego biegu i chwili jego zmiany w stosunku do panujących warunków drogowych.
System napędu na cztery koła znany jest w samochodzie praktycznie od chwili, kiedy powstała potrzeba zjechania z drogi utwardzonej.
Sprzęgło oraz elementy współpracujące, takie jak dwumasowe koło zamachowe czy też mechanizm wyprzęgający, to jedne z najważniejszych podzespołów odpowiedzialnych za przeniesienie mocy i momentu obrotowego na koła.
Marka SACHS Performance to symbol wysokiej jakości produktów do tuningu dostarczanych przez firmę ZF, które dostępne są również na rynku części zamiennych w ramach oferty ZF Aftermarket. Są to m.in. elementy zawieszenia i układu przeniesienia napędu.
Silna konkurencja w branży transportowej wymusza utrzymanie pojazdów w ciągłym ruchu. Aby sprostać tym wyzwaniom, wszelkie naprawy eksploatacyjne powinny być dokonywane w oparciu o części najwyższej jakości.
Sprzęgło jest mechanizmem służącym do rozłączania oraz płynnego sprzęgania wału korbowego silnika z pozostałym elementami układu napędowego samochodu. Moment obrotowy jest przekazywany przez sprzęgło na wałek wejściowy skrzyni biegów, a dalej przez skrzynię biegów na koła pojazdu.
Sprzęgło to mechanizm stosowany w budowie maszyn do łączenia i rozłączania wałów w celu przekazywania momentu obrotowego.
Bosch zaprezentował elektryczny układ przeniesienia napędu na osie (eAxle) podczas targów North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit.
Kluczem do prawidłowej diagnozy wszelkich usterek jest poprawna identyfikacja podzespołu, który jest uszkodzony lub sprawia problemy.
Jak naprawić i wyregulować przekładnię główną?
Firma Hyundai Motor rozpoczęła prace nad rozwijaniem technologii ogniw paliwowych (FCEV) już ponad 20 lat temu - wraz z powstaniem specjalnie dedykowanego zespołu badawczego w 1998 roku.
Podczas zmiany biegów w samochodzie Mercedes-Benz Actros 1861 4×2 z silnikiem OM 542.xxx (15928cc 32V) występowało uciążliwe szarpanie. Diagnoza wskazała na problem ze sprzęgłem.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu