Nowości BASF w Citroënie C4 Cactus.
Grupa PSA realizuje wprowadzoną kilka lat temu strategię „Power of Choice”. Oznacza ona możliwość wyboru napędu spalinowego lub elektrycznego dla każdego modelu przy założeniu identycznych cech funkcjonalnych obu typów pojazdów.
Grudniowa edycja raportu, ostatnia za rok 2023, została wzbogacona o dodatkowe informacje dotyczące zagregowanych w ostatnich 12 miesiącach danych rejestracyjnych.
Hybrydowy układ napędowy to taki napęd, który może wykorzystywać dwa odmienne źródła energii (lub więcej) do niezależnego napędzania samochodu.
Napęd na 4 koła w samochodach Mercedes-Benz znany jest przede wszystkim z modelu „G” (W 460, W 461, W 462). Bazuje on na silniku połączonym ze skrzynią biegów, do której przymocowana jest skrzynia rozdzielcza z reduktorem. Ze skrzyni rozdzielczej napęd przenoszony jest na sztywny most przedni oraz sztywny most tylny. Do kół napęd doprowadzany jest półosiami, które z przodu wyposażone są w przeguby równobieżne.
Platforma MEB jest częścią strategii Volkswagena, której celem jest rozpoczęcie produkcji nowych pojazdów elektrycznych na baterie w latach 2019 - 2025.
Silnik ten jest montowany do najpopularniejszych aut koncernu. Napędza między innymi modele Peugeot 208, 308, 2008 oraz 3008, Citroën C3, C4, C4 Cactus i C4 Picasso.
Sposobem na zwiększenie mocy silnika jest jego doładowanie, czyli sprężenie powietrza, które wpada do silnika, turbosprężarką lub sprężarką mechaniczną.
Silnik trzycylindrowy, w który wyposażone są Peugeot 208, 308, 2008 i 3008, Citroën C3, C4, C4 Cactus i C4 Picasso, DS 3 i DS 4 pozwala ograniczyć średnio o 18% zużycie paliwa i emisję CO2.
We współczesnej motoryzacji jednym z najważniejszych kryteriów podczas wyboru pojazdu stają się komfort i ekonomia. Jest to jeden z powodów dla którego we współczesnych układach napędowych coraz częściej spotykamy dwusprzęgłowe skrzynie biegów.
Continental nawiązał strategiczne partnerstwo z monachijską firmą high-tech DeepDrive w celu opracowania kluczowych technologii dla pojazdów elektrycznych.
Idea skonstruowania zautomatyzowanej skrzyni biegów, która pozwalałaby pozbyć się przerw w przeniesieniu napędu podczas zmiany biegów, sięga lat czterdziestych ubiegłego wieku.
Valeo zaprasza na kolejne webinary z zakresu pojazdów osobowych – przeniesienie napędu/sprzęgło.
Przekładnia hydrokinetyczna w skrzyniach automatycznych odpowiada za przeniesienie prędkości obrotowej i momentu obrotowego oraz tłumi drgania skrętne.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu