Polska jest jednym z większych rynków motoryzacyjnych w Europie. W związku z tym powstaje u nas duża liczba zużytych opon. Bio Service dostrzegł problem związany z prawidłową ich utylizacją i - jako organizacja zajmująca się odbiorem odpadów z warsztatów - potrzebę uregulowania kwestii recyklingu, a także utylizacji zużytych opon.
Wrocławski startup Syntoil opracował przełomową metodę przetwarzania opon i odpadów gumowych w procesie ciągłym pirolizy, co chociaż w części pomoże rozwiązać problem recyklingu zużytych opon.
Grupa Michelin rozpoczyna budowę swojego pierwszego zakładu recyklingu opon.
Continental wyznacza standardy zrównoważonego rozwoju dzięki bieżnikowaniu opon ciężarowych od 1903 roku.
Opony wyścigowe w przestrzeni publicznej: Continental otwiera boisko do koszykówki wykonane z poddanych recyklingowi opon Extreme E.
Polska jest jednym z większych rynków motoryzacyjnych w Europie. Oznacza to m.in. dużą liczbę zużytych opon. Bio Service dostrzegł problem związany z prawidłową ich utylizacją i, jako organizacja zajmująca się odbiorem opadów z warsztatów, dostrzega potrzebę uregulowania kwestii recyklingu, a także utylizacji zużytych opon.
31 sierpnia 2023 r., najbardziej ekologiczna opona produkowana przez firmę Continental, została zwycięzcą w kategorii „Zrównoważony rozwój/środowisko” podczas szóstej edycji Swiss Automotive Show.
Jury konkursu International Design Awards (IDA) przyznało oponie UltraContact NXT nagrodę „Złoto” w kategorii „Motoryzacja i transport / Akcesoria samochodowe” za specjalną konstrukcję ściany bocznej.
Zrównoważony rozwój staje się warunkiem sukcesu przedsiębiorstw, w tym firm oponiarskich. Klienci bowiem coraz częściej i bardziej świadomie sięgają po zrównoważone produkty i usługi.
Ecopolplast ogłasza przełomowe rozwiązanie dla Europejskiego Zielonego Ładu, kompleksowego planu mającego na celu osiągnięcie przez Europę neutralności klimatycznej do 2050 roku.
Zastanawiając się nad tym, jakie produkty najczęściej poddawane są recyklingowi, wiele osób prawdopodobnie wskazałoby aluminium, papier, opony, a nawet szkło. Chociaż ten wybór jest całkowicie uzasadniony, może zdziwić fakt, że pierwsze miejsce zajmuje dobrze znany 12V akumulator samochodowy.
Zasadą działania recyklingu jest maksymalne wykorzystanie tych samych materiałów w kolejnych dobrach materialnych i użytkowych, z uwzględnieniem minimalizacji nakładów na ich przetworzenie. Chronione są w ten sposób nieodnawialne lub trudno odnawialne źródła surowców, a jednocześnie ograniczona jest produkcja kolejnych odpadów, które musiałyby być gdzieś składowane lub utylizowane.
Zużyty akumulator to potencjalna bomba ekologiczna, dlatego przepisy prawa zabraniają wyrzucania go na wysypisko i nakazują jego składowanie i recykling.
Za niespełna dekadę recykling akumulatorów do samochodów elektrycznych powinien zostać uruchomiony w Europie na szeroką skalę. Jednak nadal na drodze do sprawnego odzysku istnieją przeszkody, które należy pokonać.
Stacje demontażu chcą ponownie doprowadzić do zmian w systemie recyklingu pojazdów wycofywanych z eksploatacji. Jeśli im się uda, może ucierpieć na tym bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego oraz sektor produkujących w Polsce przedmioty wyposażenia i części samochodowe, który zostanie wystawiony na dyskryminację w skali europejskiej.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu