W ostatnich dziesięciu latach miał miejsce fenomenalny rozwój rynku samochodów klasycznych. W sierpniu 2017 roku padł nowy rekord – Aston Martin DBR1 z lat 50-tych został sprzedany na aukcji za 22,55 mln USD (91,62 mln PLN). W samym 2018 roku do Europy trafiło ok. 30 tys. klasycznych amerykańskich aut, co jasno pokazuje, że ten niezwykle dynamiczny rynek potrzebuje pomocy ekspertów.
Współczesne nadwozia samochodów są powlekane antykorozyjnie. Wielu producentów pojazdów udziela więc długoterminowych gwarancji na korozję – w niektórych przypadkach jest ona ważna nawet przez cały okres eksploatacji pojazdu.
Coś dla miłośników nietuzinkowych eventów motoryzacyjnych. 19 sierpnia 2023 r., na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, odbędzie się Zlot Czerwonych Samochodów.
Pożary elektryków rozgrzewają wyobraźnię opinii publicznej, podsycaną skutecznie przez media. Wiadomo – temat nośny dotyczący transformacji napędowej plus rozwijająca się w ekspresowym tempie technologia, do której co zrozumiałe nie wszyscy są jeszcze przekonani. Tymczasem szansa na zapłon bezemisyjnego auta jest mniejsza niż samochodu spalinowego. Do gaszenia elektryków trzeba mieć wiedzą i użyć odpowiedniej metody o czym opowiedzieli nam niemieccy strażacy z Alpen, którzy bezpośrednio brali udział w akcji gaszenia BEV. O komentarz poprosiliśmy też przedstawiciela producenta samochodów, który mówi o nowych technologiach stosowanych w gaszeniu pojazdów elektrycznych i dzieli się z nami doświadczeniem zdobytym m.in. podczas szkolenia polskich strażaków.
Współczesne wyzwania związane z rozwojem elektromobilności oznaczają dla producentów nie tylko rozwijanie zaawansowanych pojazdów elektrycznych, ale także zapewnienie klientom profesjonalnej obsługi serwisowej.
Z jednej strony rozwój branży oznacza wzrost zatrudnienia i mobilności społeczeństw, z drugiej – wiąże się z coraz większym wpływem na środowisko.
Według miesięcznego raportu AAA Auto opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w styczniu 2018 r. w Polsce pojawiło się 257.284 ofert sprzedaży samochodów używanych, czyli o niemal 61.000 więcej ofert niż w grudniu 2017 r.
Pierwszym hybrydowym, masowo produkowanym, samochodem osobowym na rynku była Toyota Prius. Od jej rynkowego debiutu minęło już ponad 20 lat. Od tego czasu technologia bardzo się zmieniła, a hybryda hybrydzie nierówna. Różnią się one w zależności od stopnia zaawansowania napędu, jak i sposobie połączenia silnika spalinowego i elektrycznego.
Zeszły rok zakończył się niemałą niespodzianką dla zainteresowanych kupnem samochodu elektrycznego. Ministrowie energii i finansów oraz inwestycji i rozwoju podpisali uchwałę dotyczącą dopłat do tego typu pojazdów. Zgodnie z jeszcze ciepłymi przepisami dopłata do nowego samochodu elektrycznego (o maksymalnej cenie 125 tys. zł) może wynieść 30% ceny zakupu, co daje maksymalnie 37,5 tys. zł.
Ford podał szczegóły dotyczące siedmiu z trzynastu nowych, globalnych samochodów elektrycznych, które firma zamierza wprowadzić do sprzedaży w ciągu najbliższych pięciu lat.
NVIDIA wprowadza technologię superkomputerową do samochodów, w postaci procesora Tegra K1
W najbliższych latach liczyć się będą odważne kolory oraz przykuwające uwagę efekty powłok lakierniczych.
Rynek samochodów elektrycznych – zarówno ten europejski, jak i polski – rozwija się bardzo dynamicznie.
Valeo porozumiało się z NTT Docomo, wiodącym japońskim operatorem telefonii komórkowej, w temacie współpracy przy tworzeniu technologii wspierających samochody online.
O przestępczym potencjale samochodów autonomicznych. Czy pojazdy autonomiczne niosą za sobą świetlaną przyszłość czy też istotne zagrożenie?
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu