Zwiększone spalanie i szybsze zużycie poszczególnych elementów silnika to często wynik zaniedbań, z pozoru błahych i bez znaczenia. Zima jest szczególnie wymagającym okresem dla silników samochodowych, które w niesprzyjających warunkach muszą radzić sobie z dodatkowymi obciążeniami. Podobnie jak zimą troszczymy się o skórę narażoną na przesuszenia i podrażnienia stosując krem i zakładając ciepłe rękawiczki, tak samo powinniśmy zadbać o silnik i przestrzegać kilku zasad podczas rozruchu samochodu w niskich temperaturach.
Zima to także najtrudniejsza pora roku dla silników samochodowych, które muszą sobie radzić z wieloma dodatkowymi obciążeniami. Receptą na takie wyzwania będzie odpowiedni olej, pozwalający na łatwiejszą pracę silnika i oszczędzający stresów oraz niepotrzebnych wydatków właścicielowi auta.
Rozruch to jeden z najbardziej obciążających momentów w życiu każdego silnika. Może się zdarzyć, że podczas tego procesu – szczególnie zimą – spod maski słychać odgłosy przypominające piszczenie. Mogą one ustąpić po rozgrzaniu się jednostki do temperatury roboczej, ale niekoniecznie. Gdzie szukać przyczyn takich pisków podczas uruchamiania silnika i o czym pamiętać podczas naprawy?
Dlaczego silniki Diesla wyposażone są w świece żarowe? Pierwsze skojarzenie: w celu ułatwienia rozruchu na zimnie. Ale to nie wszystko. Nawet w łagodniejsze zimy, oprócz wsparcia rozruchu, świece żarowe okazują się niezbędnym elementem układu wydechowego oraz kontroli emisji. A ponieważ pracuja przez cały rok, mogą zawsze wymagać obsługi – wyjaśnia wiodący na świecie specjalista w zakresie świec żarowych.
Ostatnie miesiące dały się we znaki nie tylko branży motoryzacyjnej. Ja jednak skupię się na niej. Po serii niedawnych zatrzymań produkcji w fabrykach samochodów w całej Europie największe koncerny ogłosiły właśnie, że czas wznowić działanie.
Aby umożliwić rozruch silników wysokoprężnych, potrzebne jest ich wstępne podgrzanie. Dzięki temu mieszanka paliwowo-powietrzna w komorze spalania może osiągnąć temperaturę zapłonu. W tego typu silnikach podgrzewanie powietrza odbywa się za pomocą świec żarowych.
Oczekiwania sektora motoryzacyjnego wobec świec żarowych rosną wraz z kolejnymi generacjami silników. Dobrej jakości świece żarowe wyróżnia krótki czas grzania, małe rozmiary umożliwiające montaż w nowoczesnych silnikach, precyzyjne położenie pręta grzejnego w komorze spalania oraz odpowiednia wartość grzejna. Ta ostatnia cecha decyduje o sprawnym rozruchu zimnego silnika.
Twoje auto nie odpala? Nie zawsze świadczy to o poważnej usterce. Przyczyny takiego stanu rzeczy mogą być prozaiczne, dlatego warto zachować spokój i sprawdzić nawet najdrobniejszą rzecz. Jak sprawdzić, co jest powodem problemów z silnikiem? Co zrobić, gdy auto nie chce odpalić?
Problemy z rozruchem silnika w pojazdach marki MAN, Neoplan, Fiat, Claas, Demag, Mercedes-Benz i Setra po zamontowaniu filtra KX191/1D lub KX80D?
Fuchs prezentuje olej silnikowy klasy premium – TITAN GT1 FLEX 23 SAE 5W-30 zapewniający optymalny rozruch w niskich temperaturach oraz wyjątkową ochronę silnika przed zużyciem.
Goclever Drive Power Pack & Car Starter to kompaktowy booster wielkości telefonu komórkowego, pozwalający uruchomić pojazd.
Specjaliści LEMFÖRDER (marka koncernu ZF) we współpracy z fi rmą Audi opracowali system poduszek silnika, które w ramach jednego elementu łączą optymalne parametry tłumienia na biegu jałowym orazpodczas dynamicznej jazdy.
Na początku do smarowania silników pojazdów używano znacznie mniej wydajnych tłuszczów zwierzęcych i roślinnych. Tymczasem współczesne oleje silnikowe to technologiczne dzieła sztuki.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu