Podobnie jak w przypadku segmentu aut osobowych, tak i na rynku pojazdów użytkowych powyżej 3,5 tony od kilkunastu miesięcy obserwujemy systematyczny wzrost rejestracji nowych pojazdów. A to przekłada się wprost proporcjonalnie na rynek części do tego typu samochodów.
Trudno sobie wyobrazić, ile razy konstruktorzy McLarena Senny z klocków LEGO nadepnęli w nocy na leżący na podłodze element. O tym, że tak musiało się stać, świadczy chociażby fakt, że model był budowany przez 10-osobowe zespoły, które pracowały 24 godziny na dobę, na kilka zmian.
Od prawie dwudziestu lat Volkswagen stosuje sprzęgło Haldex do przeniesienia napędu na wszystkie koła. Rozwiązanie to jest alternatywą dla napędu Quattro, pozwalając na pełną regulację rozdziału siły napędowej za pośrednictwem sterownika elektronicznego, uwzględniając warunki jazdy, jak i współpracę z systemami ABS, ESP, ASR, EBV czy EDS.
Określenie zawartości tlenu w spalinach odbywa się za pomocą oddzielnego czujnika, który w wyniku reakcji chemicznych wysyła sygnał elektryczny, proporcjonalny do zawartości tlenu w spalinach (np. czujnik galwaniczny).
Standox wspiera swoje warsztaty lakiernicze pomagając im w zdobywaniu nowych klientów. Marka specjalizująca się w branży lakierów renowacyjnych opracowała koncepcję marketingową o nazwie 1DayRepair.
Obwód ładowania składa się z alternatora, regulatora napięcia, wiązki przewodów i niekiedy lampki ładowania. Wprowadzając dodatkowe wyposażenie elektryczne pojazdu, należy sprawdzić, czy moc alternatora jest wystarczająca, i w razie potrzeby zastosować alternator o większej mocy.
Eksperci Continental przewidują, że rynek opon samochodowych z segmentu UHP (Ultra High Performance) znacznie rozwinie się do 2020 roku. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie, firma wprowadza do sprzedaży nowy model opony sportowej SportContact 6. Obecnie około jedna trzecia nowych aut w Europie zjeżdża z linii produkcyjnych wyposażona w ogumienie Continental.
Sprzedaż syntetycznych olejów silnikowych do samochodów osobowych w Polsce dynamicznie rośnie nieprzerwanie od 11 lat. Największą grupę, bo już niemal 40% olejów silnikowych stanowią obecnie te o najniższych lepkościach 0W-X i 5W-X. Tym samym Polska dołącza do światowego trendu dominacji syntetyków wśród olejów silnikowych. Jakie są główne zalety olejów syntetycznych?
Najbardziej rozpowszechnionym typem transmisji danych – stosowanym w motoryzacji od ponad 20 lat – jest standard CAN (Controller Area Network).
Podczas chłodzenia i utrzymania temperatury eksploatacyjnej tłokowego silnika spalinowego, niezależnie od jego parametrów pracy, dochodzi do przejmowania ciepła od mieszaniny gazu wypełniającego komorę spalania do otaczających go powierzchni ścianek komory roboczej. Ukształtowanie stereometryczne komory spalania, właściwości zastosowanych materiałów i właściwości chemiczne medium chłodzącego wpływają na parametry zachodzącego przewodzenia ciepła przez ścianki cylindra do otoczenia zewnętrznego.
Rynek leasingu samochodów osobowych od dłuższego czasu rozwija się dynamicznie, a prognozy zakładają utrzymanie dwucyfrowego tempa wzrostu w kolejnych kwartałach. Branża z uwagą przygląda się sektorowi bankowemu, gdzie spodziewane przetasowania w strukturach dużych instytucji finansowych mogą mieć istotne przełożenie na kwestie własnościowe bankowych spółek leasingowych.
Wszystkie Corvette Z06 2015 oraz Stingray będą fabrycznie zalewane olejem syntetycznym Mobil 1.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu