Jak działa hybryda? To pytanie, na które znajdziesz odpowiedź w poniższym artykule. Dowiesz się z niego m.in. o szczegółach technologii łączącej moc silnika spalinowego z zaletami napędu elektrycznego oraz rodzajach aut hybrydowych.
Sprzedaż samochodów elektrycznych i hybrydowe w Polsce i Europie w 2021 r.
Producent części samochodowych Magna opracował napędy hybrydowe z technologią 48 V o rzadkiej konstrukcji P2.5. Napędy 7 HDT 300 i 7 HDT 400 są produkowane seryjnie w kilku modelach BMW i Stellantis od 2022 roku. Czym więc różnią się od rozwiązań konkurencji?
Rynek motoryzacyjny ewoluuje i kierowcy zadają sobie pytanie – czy auta elektryczne i hybrydowe nadają się do holowania przyczep?
W 2022 roku w Polsce zarejestrowano 419,7 tys. nowych samochodów osobowych – o 6% mniej niż w 2021 roku. Gorsze wyniki sprzedaży zanotowano również w segmencie samochodów dostawczych, przyczep i naczep, autobusów oraz motorowerów.
Napęd na cztery koła to wynalazek niemal tak stary, jak samochód. Przez ponad stulecie rozwijał się przede wszystkim dzięki pojazdom wojskowym, a później również rajdowym, by ostatecznie trafić do seryjnych samochodów osobowych.
Hybryda w motoryzacji to połączenie dwóch rodzajów napędów, przeważnie jednostki benzynowej ze wspomagającym go silnikiem elektrycznym. Firma Textar rozszerzyła jednak to pojęcie również na tarcze hamulcowe.
W ciągu czterech najbliższych lat flota samochodów służbowych w innogy w Niemczech, która obecnie obejmuje blisko 1000 pojazdów, zostanie wymieniona na samochody elektryczne i hybrydowe.
Akumulatory do samochodów mikrohybrydowych i hybrydowych muszą być bardziej odporne na częste rozładowywanie i ładowanie, czyli muszą mieć większą odporność na pracę cykliczną. W samochodach cięzarowych natomiast wymagania stawiane źródlom prądu są odmienne.
Samochody hybrydowe to połączenie dwóch rodzajów napędu – spalinowego i elektrycznego. Takie rozwiązanie pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa i ograniczenie emisji CO2. Coraz bardziej popularne, modernizowane układy hybrydowe – napędowy i elektryczny, do prawidłowej pracy w dalszym ciągu wymagają akumulatora 12V.
Wzrosty sprzedaży nie oznaczają jednak boomu w branży, bo wciąż takich aut jest u nas ok. 10 tys.
Unia Europejska stopniowo zmniejsza limity w zakresie emisji dwutlenku węgla przez samochody. Podczas testów pojazdy hybrydowe typu plug – in wypadają dobrze. Praktyka jednakże pokazuje, że na dłuższych trasach, spalanie jest znacznie wyższe, w szczególności po przełączeniu na napęd benzynowy.
Toyota wprowadza napędy hybrydowe do swoich najpopularniejszych pick-upów. Jest to kolejny etap strategii elektryfikacji napędów i osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r.
Czy pojazdy z napędem hybrydowym i elektrycznym wymają stosowania innych olejów silnikowych niż samochody z silnikiem spalinowym?
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu