Jaka jest różnica między skrzynią automatyczną i manualną? Jakie są korzyści ze stosowania poszczególnych rozwiązań? Czym jest i jak działa skrzynia biegów DSG? Jak dbać i konserwować DSG, dobierając odpowiedni olej?
Firma BorgWarner opracowała pierwszy na świecie moduł podwójnego sprzęgła do zautomatyzowanych skrzyń biegów. DualTronic pomaga zapewnić oszczędność paliwa jak w przypadku skrzyń jednosprzęgłowych, a płynna zmiana biegów dorównuje najlepszym konwencjonalnym automatycznym skrzyniom biegów.
Stan skrzyni biegów ma ogromny wpływ na poprawne działanie sprzęgła i żywotność dwumasowego koła zamachowego. Diagnozę problemów ze sprzęgłem przedstawimy na przykładzie Škody Octavii I 1.9TDI 130 KM (ASZ) wyposażonej w 6-biegową przekładnię.
Niezauważalna i nieodczuwalna zmiana biegów, tak jak w automacie dobrej klasy, a przy tym brak zwiększonego zużycia paliwa, a nawet zmniejszone. To podstawowe cechy skrzyń dwusprzęgłowych.
Stan skrzyni biegów ma ogromny wpływ na poprawne działanie sprzęgła i żywotność dwumasowgo koła zamachowego. Kondycję przekładni można zweryfikować, co opiszemy na przykładzie samochodu Škoda Octavia I 1.9 TDI 130 KM (ASZ) z 6-biegową skrzynią biegów.
Serwisowanie i diagnostyka automatycznych skrzyń biegów mogą być bardzo opłacalne dla warsztatów. Jest to dobry kierunek rozwoju.
Możliwość manualnej zmiany przełożeń w samochodzie to dla wielu osób istotna kwestia. Toyota planowała taką opcję w swoich samochodach elektrycznych. Opatentowano 8 rozwiązań, które mając na celu imitację ręcznej skrzyni biegów w najnowszych modelach.
KS Huayu AluTech wyprodukuje swój pierwszy w pełni aluminiowy, 4-cylindrowy silnik Diesla, który będzie powszechnie używany w samochodach osobowych czołowego niemieckiego producenta. Silniki będą produkowane masowo.
Idea skonstruowania zautomatyzowanej skrzyni biegów, która pozwalałaby pozbyć się przerw w przeniesieniu napędu podczas zmiany biegów, sięga lat czterdziestych ubiegłego wieku.
Dokładne sterowanie zespołem sprzęgła podwójnego preselekcyjnej skrzyni biegów jest niezbędnym czynnikiem warunkującym właściwą pracę przekładni. Regulacja ta pozwala na szybką i płynną zmianę przełożenia oraz chroni zarówno sprzęgła, jak i samą skrzynię biegów przed nadmiernym przeciążeniem.
Kia Motors prezentuje więcej szczegółów na temat nowej mechanicznej skrzyni biegów (iMT), która została zaprojektowana z myślą o zastosowaniu w gamie samochodów hybrydowych tzw. mild-hybrid (MHEV). Będą to pierwsze auta na świecie, w których jednocześnie zostaną wykorzystane zalety układu mild-hybrid z instalacją o napięciu 48 V oraz przekładni z systemem „clutch-by-wire”.
Elektroniczny sterownik J743 skrzyni preselekcyjnej 02E stanowi wspólną część modułu mechatronicznego. Jego głównym zadaniem jest właściwa regulacja pracy modułu mechatronicznego przekładni dzięki analizie i wymianie danych z sensorów i komponentów skrzyni. Ponadto sterownik odpowiada za generowanie przebiegu sygnałów regulujących poszczególne podzespoły wykonawcze skrzyni preselekcyjnej oraz dokładny przesył danych.
Dźwignia wyboru trybu jazdy w skrzyniach S-Tronic/DSG posiada zintegrowany elektroniczny sterownik (oznaczenie E313 dla przekładni S-Tronic oraz J587 dla przekładni DSG), który wysyła informacje o jej położeniu oraz wybranym trybie jazdy.
Mechanicy sieci warsztatów Q Service Castrol rozwiewają wątpliwości, czy mniej problemów jest ze skrzynią manualną, czy automatyczną.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu