Stan skrzyni biegów ma ogromny wpływ na poprawne działanie sprzęgła i żywotność dwumasowego koła zamachowego. Diagnozę problemów ze sprzęgłem przedstawimy na przykładzie Škody Octavii I 1.9TDI 130 KM (ASZ) wyposażonej w 6-biegową przekładnię.
Stan skrzyni biegów ma ogromny wpływ na poprawne działanie sprzęgła i żywotność dwumasowgo koła zamachowego. Kondycję przekładni można zweryfikować, co opiszemy na przykładzie samochodu Škoda Octavia I 1.9 TDI 130 KM (ASZ) z 6-biegową skrzynią biegów.
Serwisowanie i diagnostyka automatycznych skrzyń biegów mogą być bardzo opłacalne dla warsztatów. Jest to dobry kierunek rozwoju.
Możliwość manualnej zmiany przełożeń w samochodzie to dla wielu osób istotna kwestia. Toyota planowała taką opcję w swoich samochodach elektrycznych. Opatentowano 8 rozwiązań, które mając na celu imitację ręcznej skrzyni biegów w najnowszych modelach.
Jaka jest różnica między skrzynią automatyczną i manualną? Jakie są korzyści ze stosowania poszczególnych rozwiązań? Czym jest i jak działa skrzynia biegów DSG? Jak dbać i konserwować DSG, dobierając odpowiedni olej?
KS Huayu AluTech wyprodukuje swój pierwszy w pełni aluminiowy, 4-cylindrowy silnik Diesla, który będzie powszechnie używany w samochodach osobowych czołowego niemieckiego producenta. Silniki będą produkowane masowo.
Idea skonstruowania zautomatyzowanej skrzyni biegów, która pozwalałaby pozbyć się przerw w przeniesieniu napędu podczas zmiany biegów, sięga lat czterdziestych ubiegłego wieku.
Dokładne sterowanie zespołem sprzęgła podwójnego preselekcyjnej skrzyni biegów jest niezbędnym czynnikiem warunkującym właściwą pracę przekładni. Regulacja ta pozwala na szybką i płynną zmianę przełożenia oraz chroni zarówno sprzęgła, jak i samą skrzynię biegów przed nadmiernym przeciążeniem.
Kia Motors prezentuje więcej szczegółów na temat nowej mechanicznej skrzyni biegów (iMT), która została zaprojektowana z myślą o zastosowaniu w gamie samochodów hybrydowych tzw. mild-hybrid (MHEV). Będą to pierwsze auta na świecie, w których jednocześnie zostaną wykorzystane zalety układu mild-hybrid z instalacją o napięciu 48 V oraz przekładni z systemem „clutch-by-wire”.
Elektroniczny sterownik J743 skrzyni preselekcyjnej 02E stanowi wspólną część modułu mechatronicznego. Jego głównym zadaniem jest właściwa regulacja pracy modułu mechatronicznego przekładni dzięki analizie i wymianie danych z sensorów i komponentów skrzyni. Ponadto sterownik odpowiada za generowanie przebiegu sygnałów regulujących poszczególne podzespoły wykonawcze skrzyni preselekcyjnej oraz dokładny przesył danych.
Dźwignia wyboru trybu jazdy w skrzyniach S-Tronic/DSG posiada zintegrowany elektroniczny sterownik (oznaczenie E313 dla przekładni S-Tronic oraz J587 dla przekładni DSG), który wysyła informacje o jej położeniu oraz wybranym trybie jazdy.
Mechanicy sieci warsztatów Q Service Castrol rozwiewają wątpliwości, czy mniej problemów jest ze skrzynią manualną, czy automatyczną.
Funkcje sterujące zespołem sprzęgła podwójnego preselekcyjnej skrzyni biegów obejmują swoim zakresem dwa niezależne tryby awaryjne. Tryb pierwszy zapobiega nadmiernemu przeciążeniu sprzęgła, natomiast drugi inicjuje rozłączanie awaryjne danego sprzęgła oraz odgałęzienia skrzyni biegów, z którym jest ono połączone.
Moduł mechatroniczny skrzyni preselekcyjnej 02E realizuje funkcje sterujące pracą dwusprzęgłowej przekładni. Kompaktowa budowa modułu pozwala na połączenie jego czterech głównych segmentów w jednolity element zawierający: sterownik elektroniczny, elektrohydrauliczny zespół sterujący, płytę dystrybucji oleju z kanałami oraz płytkę drukowaną.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu