Według Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, na podstawie danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy, w 2019 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie samochodów SUV o 11%. Wzrósł także wolumen sprzedanych opon do motocykli (+10%). W innych segmentach opon zanotowano spadki sprzedaży. Utrzymuje się trend wzrostowy dla opon całorocznych, których dynamika sprzedaży w 2019 roku wyniosła aż 22%.
Ubiegły rok polski rynek opon do samochodów osobowych zakończył na minimalnym minusie, jednak w innych segmentach tego rynku wyniki były już znacznie lepsze.
Wzrost wyłącznie w segmencie samochodów ciężarowych i pojazdów rolniczych. W pozostałych sektorach rynku opon w pierwszym kwartale br. notowano spadki sprzedaży.
Sprzedaż producentów i importerów opon w Polsce nadal rośnie – w pierwszym kwartale 2017 r. Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) odnotował wzrost w segmencie samochodów osobowych do ponad 4 mln sztuk, czyli o 14 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r.. Największą dynamikę odnotowano w segmencie SUV – o 21 proc. więcej oraz VAN – wzrost o 9 proc.
Po trzech kwartałach 2021 roku ponownie zanotowano duże wzrosty sprzedaży opon w Polsce.
W pierwszym półroczu 2023 roku sprzedaż opon na rynek zmniejszyła się we wszystkich segmentach z wyjątkiem motocykli: opony do samochodów osobowych spadły o -21%, SUV -8%, dostawczych -24%, do maszyn rolniczych -51%, przemysłowych -35%, a do samochodów ciężarowych -39%.
Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w trzecim kwartale 2019 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie opon do aut typu SUV oraz do motocykli – o odpowiednio 14 i 19%. Zmalała dynamika sprzedaży opon do samochodów dostawczych (-22%) oraz ciężarowych (-1%). Sprzedano także mniej opon rolniczych (-26%) oraz przemysłowych (-8%).
Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) – na podstawie badań ETRMA – w pierwszym półroczu 2018 r. producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie samochodów ciężarowych (+18%), pojazdów rolniczych (+4%) i motocykli (+17%).
Sprzedaż opon w pierwszym kwartale 2023. Spadki we wszystkich segmentach oprócz motocykli.
Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w pierwszym kwartale 2021 roku zanotowano odbicie sprzedaży we wszystkich kategoriach z wyjątkiem opon przemysłowych.
PZPO: Sprzedaż opon w 2022 roku. Spadek w większości segmentów, wzrosty w segmencie SUV i motocykli.
13% wzrost wstępnych, jednostkowych przychodów Oponeo został zrealizowany przede wszystkim dzięki wzrostowi sprzedaży opon na polskim rynku. W całym 2019 roku Spółka sprzedała w kraju 3 mln opon. To rekordowy wynik sprzedaży w historii Oponeo.
Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) i Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy (ETRMA) w pierwszym półroczu 2019 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali znaczące wzrosty sprzedaży w segmencie opon do aut typu SUV – aż o 20%. Standardowo zwiększyła się popularność opon do motocykli – ich sprzedaż wzrosła o 12%. Wzrosła także sprzedaż opon do samochodów dostawczych – o 2%.
Polski rynek opon na tle reszty Europy rośnie dynamicznie, a sprzedaż utrzymuje się na plusie.
Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) po trzech kwartałach 2017 r. producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie samochodów osobowych o 6%.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu