W dobie coraz bardziej zaawansowanych technologicznie pojazdów, ich producenci wprowadzają kolejne rozwiązania, które gwarantują komfort i bezpieczeństwo podróży. Jednym z nich są systemy wspomagania jazdy ADAS, aktywnie wspierające kierowcę podczas prowadzenia auta. Eksperci sieci Q Service Castrol wyjaśniają, jakie mechanizmy systemów bezpieczeństwa wymagają właściwej kalibracji i dlaczego nie warto tego bagatelizować.
Nowa kamera S-Cam 4.8 oferuje znacznie rozszerzone pole widzenia (100 stopni) w celu zwiększenia funkcjonalności AEB, utrzymania pasa ruchu i półautomatycznych funkcji pojazdu.
Systemy bezpieczeństwa stosowane w motoryzacji są obecnie mocno rozbudowane. Takim przykładem jest ADAS, który aktywnie wspomaga kierowcę podczas prowadzenia. Oto dlaczego samochody wyposażone w ten system wymagają odpowiedniej kalibracji.
Na polskich drogach pojawia się coraz więcej samochodów wyposażonych w obligatoryjne systemy wspomagania kierowcy – tzw. ADAS.
Przejęcie dodaje technologię ASA Motion Link do szerokiego portfolio sieci motoryzacyjnych Ethernet i PCIe firmy Microchip, aby umożliwić korzystanie z pojazdów nowej generacji definiowanych programowo.
RCCS 2 to kompleksowe i profesjonalne rozwiązanie, idealne do przeprowadzania wszystkich operacji związanych z kalibracją kamer i radarów.
Do oferty firmy Cartec dołączył nowy produkt od Sun Diagnostic – system kalibracji EZ ADAS.
Kategoria w konkursie: wyposażenie warsztatu i oprogramowanie
Od niedawna wszystkie pojazdy silnikowe muszą być wyposażone w układy kontroli prędkości, nadzoru nad koncentracją kierowcy, wykrywania przeszkód podczas cofania czy rejestracji danych na temat zdarzeń.
Współczesne oczekiwania wobec komputerów pokładowych w samochodach dotyczą „oddawania sterów” pojazdom. Dla kierowcy oznacza to mniej obowiązkowych czynności do wykonania „za kółkiem”, a więc skupienie się wyłącznie na poprawnym prowadzeniu.
TomTom, specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji oraz Delphi Technologies pionier w zakresie technologii napędowych, ogłosiły wyniki wspólnych testów przeprowadzonych podczas jazdy w warunkach rzeczywistych. Zaawansowany system wspomagania kierowcy (ADAS) od Delphi Technologies w połączeniu z mapami TomTom ADAS pozwolił zaoszczędzić samochodom osobowym ponad 10% paliwa.
ZF i Mobileye, firma należąca do koncernu Intel, zostały wybrane przez Toyota Motor Corp. do opracowania zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) do zastosowania w wielu platformach samochodowych.
TEXA przygotowała film na temat kalibracji przedniego radaru w Volkswagenie Passacie B8 z 2020 roku..
Coraz więcej modeli samochodów wyposażanych jest w nowoczesne systemy czy asystentów przejmujących niektóre zadania kierowców. Producenci robią co mogą, aby zwiększyć nasz komfort, bezpieczeństwo za kierownicą oraz zachęcić do kupna auta właśnie ich marki. Eksperci sieci ProfiAuto Serwis przyjrzeli się rozwiązaniom mającym ułatwiać codzienną jazdę. Czy rzeczywiście spełniają swoje funkcje i warto w nie zainwestować?
Układy wspomagania jazdy już na dobre zadomowiły się w samochodach osobowych nawet najniższych klas i segmentów. Nie jest to jedynie kolejny pakiet dodatków poprawiających komfort jazdy i zwiększający stopień skomplikowania budowy pojazdu, ale przede wszystkim sposób producentów pojazdów i prawodawców na zwiększenie bezpieczeństwa na drogach przez wyeliminowanie potencjalnego błędu kierowcy. Kamery rozpoznające znaki drogowe i linie poziome oraz radary utrzymujące dystans od poprzedzającego pojazdu już od 2021 roku mają stać się wyposażeniem seryjnym wszystkich nowych samochodów.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu