Coraz więcej modeli samochodów wyposażanych jest w nowoczesne systemy czy asystentów przejmujących niektóre zadania kierowców. Producenci robią co mogą, aby zwiększyć nasz komfort, bezpieczeństwo za kierownicą oraz zachęcić do kupna auta właśnie ich marki. Eksperci sieci ProfiAuto Serwis przyjrzeli się rozwiązaniom mającym ułatwiać codzienną jazdę. Czy rzeczywiście spełniają swoje funkcje i warto w nie zainwestować?
Do 30% wartości dobrze wyposażonego nowego samochodu stanowi jego układ elektryczny i – co więcej – elektroniczny. To nie jest kwestia mody, ale wynik rosnących wymagań konsumentów w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i infotainment.
Systemy elektroniczne w samochodzie są bardzo wrażliwe na zakłócenia elektromagnetyczne. Ich skutkiem może być zarówno lekki szum odbiornika radiowego, jak i całkowita awaria sieci pokładowej. Dlatego producenci pojazdów starają się zabezpieczyć je na tę okoliczność. Wiedza o tym, jak przeciwdziałać tego typu zjawiskom, może okazać się przydatna także w warsztacie.
Firma Tenneco zaprezentowała innowacyjną technologię elektronicznego zawieszenia. Cyfrowa technologia DRiV oferuje poprawę właściwości jezdnych pojazdu bez konieczności projektowania nowego układu zawieszenia.
Efektywne zarządzanie temperaturą jest tym, co przede wszystkim umożliwia wydajną e-mobilność. Ogrzewanie i chłodzenie w pojeździe jest kluczowym obszarem technologii elektryfikacji i podstawową kompetencją MAHLE.
ZF Friedrichshafen AG (ZF Group), jeden z największych na świecie dostawców motoryzacyjnych, oraz Hon Hai Technology Group (Foxconn), największy na świecie producent elektroniki, ogłosiły dziś partnerstwo 50-50 w zakresie systemów podwozi samochodów osobowych. Jest to ważny krok mający na celu przyspieszenie i rozszerzenie możliwości w branży motoryzacyjnej i łańcucha dostaw dla czołowych klientów.
Jeszcze niedawno systemy noktowizyjne zarezerwowane były tylko dla samochodów najwyższej klasy. I choć nadal są domeną pojazdów droższych, dziś są już dostępne między innymi w modelu Peugeot 508.
W pracy mechanika zdarzają się sytuacje, których nawet najbardziej doświadczeni specjaliści nie są w stanie przewidzieć. Ekspert sieci serwisowej Q Service Castrol wskazuje na najbardziej ekstremalne przypadki usterek pojazdów.
TEXA przygotowała film na temat kalibracji przedniego radaru w Volkswagenie Passacie B8 z 2020 roku..
Diagnozowanie i naprawa współczesnych samochodów bez solidnego źródła wiedzy technicznej są praktycznie niemożliwe. Warsztat, chcąc profesjonalnie realizować zlecenia, musi mieć wsparcie, które pozwoli na dostęp do najnowszych informacji serwisowych dotyczących obsługi określonego pojazdu.
Od wielu lat pojazdy wyposażane są w coraz większą liczbę systemów.
Continental poprzez nową technologię Plug & Play przedstawia modułowe i w pełni skalowalne rozwiązanie do wdrażania wysokowydajnych komputerów (HPC) w architekturę pojazdów.
W pierwszej części artykułu opisana została zasada działania regulatora napięcia, która polega na ciągłym, potencjometrycznym regulowaniu napięcia zasilającego uzwojenie wzbudzenia lub na skokowej zmianie wartości tego napięcia.
Zasada działania elektronicznych regulatorów napięcia polega na ciągłym, potencjometrycznym regulowaniu napięcia zasilającego uzwojenie wzbudzenia lub na skokowej zmianie wartości tego napięcia.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu